Η ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την κινητικότητα και τη πτώση τιμών του LNG σε διεθνώς αποτελούν την κινητήριο δύναμη του ομίλου Βαρδινογιάννη να διεκδικήσει κομβικό ρόλο στη συγκεκριμένη αγορά.
Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος δραστηριοποιείται ήδη στην προμήθεια φυσικού αερίου προς μεγάλους εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές έχοντας εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς άνω του 10% και παράλληλα προωθεί τη δημιουργία πλωτού σταθμού αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων.
Το έργο που σχεδιάζεται από την εταιρία Διώρυγα Gas, 100% θυγατρική της Motor Oil, έχει ενταχθεί ήδη στο Μητρώο Χρηστών του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου μετά από σχετική απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας. Μετά την έγκριση αυτή η Διώρυγα Gas προωθεί τις αδειοδοτικές διαδικασίες ώστε να ωριμάσει το έργο του πρώτου πλωτού σταθμού LNG της Νότιας Ελλάδας, το οποίο παρουσίασε αναλυτικά στη Θεσσαλονίκη σε ημερίδα της ΡΑΕ για το φυσικό αέριο ο επικεφαλής της Μονάδας Φυσικού Αερίου της Motor Oil Νίκος Σάτρας.
Σύμφωνα με τον κ. Σάτρα το FSRU της Διώρυγας προβλέπεται να διαθέτει δεξαμενή χωρητικότητας 135.000 -170.000 m3, ενώ η μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης του σταθμού θα είναι 470.000 Nm3/h. Έτσι μέσω του σταθμού θα διακινούνται σε ετήσια βάση 2,6 bcm φυσικού αερίου τη στιγμή που η δυναμικότητα του συνόλου της ελληνικής αγοράς σήμερα, είναι περίπου 5bcm
Το FSRU της Διώρυγας θα εγκατασταθεί σε απόσταση περίπου 1,5 χλμ. Νοτιοδυτικά από τα Διυλιστήρια Motor Oil της Κορίνθου και θα συνδεθεί με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ μέσω υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μήκους περίπου 2 χλμ.
Όπως τόνισε ο κ. Σάτρας το έργο θα συμβάλλει στην ασφάλεια εφοδιασμού τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης, θα αποτελέσει ένα ακόμη σημείο εισόδου φυσικού αερίου για την ελληνική αγορά, αλλά και μια νέα πύλη ενέργειας για τις ευρωπαϊκές αγορές και κυρίως για τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης αίροντας την ενεργειακής τους απομόνωση.
Μάλιστα ο κ. Σάτρας τόνισε ότι το FSRU της Διώρυγας υποστηρίζει τη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη διαφοροποίηση των πηγών και των «δρόμων» εφοδιασμού προσθέτοντας στην ασφάλεια και την ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής ενεργειακής αγοράς.
Εξάλλου το FSRU της Διώρυγας είναι προσαρμοσμένο στους ευρωπαϊκούς στόχους της ενεργειακής βιωσιμότητας και της μείωσης των εκπομπών, μέσω της μεγαλύτερης χρήσης LNG για την παραγωγή ηλεκτρική ενέργεια, ενώ ενισχύει τον ανταγωνισμό σε επίπεδο τιμών μεταξύ του αερίου των αγωγών και του υγροποιημένου φυσικού αερίου
Αξίζει να σημειωθεί ότι το FSRU λόγω της εγγύτητας με το σταθμό της Ρεβυθούσας διευκολύνει τις διπλές εκφορτώσεις και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού.
Τέλος η γεωγραφική θέση του έργου στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, συμβάλλει στην τεχνική σταθερότητα στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Αερίου λόγω της εγγύτητας του FSRU προς τους μεγαλύτερους καταναλωτές αερίου που βρίσκονται στο Νότο (80% της ελληνικής ζήτησης αερίου βρίσκεται στο Νότο της χώρας), ενώ δημιουργεί ευνοϊκές προϋποθέσεις για την επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου στην Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα