Έρευνα με τίτλο: «Η συμπεριφορά του καταναλωτή την περίοδο ακρίβειας στην Ελλάδα 2021-2022» διεξάγει η Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών.ν Ελλάδας και καλεί τους καταναλωτές να ανταποκριθούν, συμπληρώνοντας διαδικτυακά το σχετικό ερωτηματολόγιο ενώ στα ράφια των σούπερ μάρκετ άρχισαν να εμφανίζονται νέες αυξημένες τιμές σε βασικά προϊόντα.
Όπως αναφέρει η ΕΕΚΕ: «Η έρευνα αποσκοπεί να καταγράψει δειγματοληπτικά, τις συνολικές ατομικές και συλλογικές/ομαδικές αντιδράσεις των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνουν.
Οι καταναλωτές μπορούν να συμμετέχουν στην έρευνα μέσω της ηλεκτρονική σελίδα της ένωσης μέχρι και τις 10 Φεβρουαρίου 2023 με συμπλήρωση ερωτηματολογίου: https://eeke.gr/erevna_akriveias/
Νέο κύμα ακρίβειας
Στο μεταξύ, τις τελευταίες ημέρες αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν παραλάβει νέους τιμοκαταλόγους από τους προμηθευτές τους και από την βιομηχανία, που περιλαμβάνουν ανατιμήσεις οι οποίες κινούνται μεταξύ 20% και 25% σε βασικές κατηγορίες προϊόντων όπως είναι τα τυροκομικά, το γάλα, το γιαούρτι και τα επιδόρπια. Ανατιμήσεις από 10%-20% περιλαμβάνουν οι νέοι τιμοκατάλογοι από τις εταιρείες ζυμαρικών, ελαιολάδου, απορρυπαντικών και γενικών τροφίμων παντοπωλείου, ενώ 3%-4% είναι οι ανατιμήσεις που ζητούν οι προμηθευτές ζαχαρωδών, μπισκότων και αλκοολούχων ποτών.
Το νέο κύμα ανατιμήσεων, το δεύτερο της φετινής χρονιάς, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του μέσα στις επόμενες 3 με 4 εβδομάδες.
Όμως όπως υποστηρίζουν, μιλώντας με δημοσιογράφους, στελέχη του λιανεμπορίου οι ανατιμήσεις απορροφώνται στον μεγαλύτερο βαθμό που αυτό μπορεί να γίνει.
Το νέο κύμα ανατιμήσεων όμως δεν αφήνει περιθώρια για εφησυχασμό, καθώς το ποσοστό των αυξήσεων που αιτούνται οι προμηθευτές είναι αρκετά αυξημένο και θα παραμείνει υψηλό ακόμη και στην περίπτωση που η αύξηση δεν περάσει στο σύνολό της στο ράφι. Την ίδια στιγμή, αλλαγές προωθούνται στο καλάθι του νοικοκυριού, με προσπάθειες για ένταξη επώνυμων προϊόντων, όπως επεσήμανε ο Αδ. Γεωργιάδης.