Όταν ανακοινωνόταν το σχέδιο της ΕΕ για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κρίσης, ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς σημείωνε πως ήρθε η ώρα της αλληλεγγύης ανάμεσα στα κράτη μέλη, που θα πρέπει να δουν το μέλλον χωρίς στερεότυπα και αγκυλώσεις.
Ο κ. Μπρετόν αφού ξεκαθάρισε πως απαιτείται αποσύνθεση των ευρωπαϊκών ενεργειακών αναγκών από τη Ρωσία, τόνισε: «Είναι απαραίτητο να κάνουμε τα πάντα τώρα για να βρούμε εναλλακτικές λύσεις στο ρωσικό αέριο, για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, θέρμανση, βιομηχανία κ.λπ.». Έτσι μίλησε για ανάπτυξη πρόσθετης δυναμικότητας πέρα από το φυσικό αέριο: «στην πράσινη ενέργεια όπου είναι δυνατόν, σε άλλες πηγές ενέργειας όπου χρειάζεται», έγραψε χαρακτηριστικά.
Σημείωσε ακόμα πως «η ηλιακή και αιολική ενέργεια θα μπορούσε να ανέλθει σε σχεδόν 6 δισεκατομμύρια m3 φέτος» και μίλησε για τη σημασία της διαφοροποίησης άμεσα.
Ακόμα υπογράμμισε ότι κάθε κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του. «Τα κράτη μέλη που ζητούν αλληλεγγύη πρέπει να αποδείξουν ότι έχουν εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μειώσουν τη ζήτηση ρωσικού φυσικού αερίου», ανέφερε στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο πολλαπλά μηνύματα στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες..
Αναφερόμενος στην πρόταση της Επιτροπής σημείωσε ότι βρίσκεται στο ίδιο πλαίσιο, δηλαδή ότι απαιτεί από κάθε κράτος μέλος να αποδείξει ότι έχει καταβάλει τις «καλύτερες προσπάθειές του». Ανέφερε δε πως στη συζήτηση που μόλις ξεκίνησε πρόθεση της Επιτροπής αποτελεί να συμμετέχουν σε αυτή, όχι μόνο η ενεργειακή βιομηχανία, αλλά και ειδική του σχετικού κλάδου ανά κράτος μέλος.
Επιπλέον δήλωσε ότι θα πρέπει να σταλούν από τις Βρυξέλλες σαφείς κατευθυντήριες γραμμές στα κράτη μέλη που προετοιμάζουν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης τους και μίλησε για αποσαφήνιση του τρόπου αντιμετώπισης των βιομηχανικών τομέων και αποφυγή υπερβολικά ετερογενών προσεγγίσεων μεταξύ των κρατών μελών. Σε διαφορετική περίπτωση εξέφρασε την άποψη ότι «θα βλάψουμε τις αλυσίδες εφοδιασμού μας και να διαταράξουμε τη λειτουργία της ενιαίας αγοράς μας».
Τέλος μίλησε για απλά μέτρα που θα βοηθούσαν όπως «η μείωση της θερμοκρασίας ή η καλύτερη συντήρηση των λεβήτων μας, μπορούν ήδη να έχουν ως αποτέλεσμα σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας», ενώ αναφέρθηκε και σε πρόσθετους μηχανισμούς κινήτρων όπως ευνοϊκοί όροι τιμολογίων σε αντάλλαγμα για μειωμένη κατανάλωση σε ώρες αιχμής.