Το πρώτο πλοίο μεταφοράς οχημάτων με αιολική πρόωση και η ελληνική συμμετοχή

Το πρώτο πλοίο μεταφοράς οχημάτων με αιολική πρόωση και η ελληνική συμμετοχή
Unsplash
Δευτέρα, 23/01/2023 - 18:16

Mε τη συνδρομή καθηγητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου θα προχωρήσει η υλοποίηση του σχεδίου της Wallenius Wilhelmsen για την κατασκευή του πρώτου πλοίου μεταφοράς οχημάτων με αιολική πρόωση.

H Wallenius Wilhelmsen, που είναι μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο και διαθέτει 130 pure car carriers, μαζί με άλλους εταίρους του έργου -στο οποίο συμμετέχουν και καθηγητές από το ΕΜΠ χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα της Ε.Ε. Horizon Europe με 9 εκατ. ευρώ για να αναπτύξει το σύστημα αιολικής πρόωσης, ενώ η ίδια η εταιρεία, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», θα επενδύσει βάσει της πρότασης που έχει καταθέσει άλλα 100 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Wallenius Wilhelmsen είχε προχωρήσει σε συμφωνία και με την ελληνική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης με έδρα την Αθήνα, την DeepSea Technologies, με στόχο την οικονομική βελτιστοποίηση των ταξιδιών του στόλου της.
Το νέο πλοίο Pure Car Truck Carrier χωρητικότητας 7.000 οχημάτων με αιολική πρόωση Orcelle Wind αποτελεί κρίσιμο μέρος της στρατηγικής της Wallenius Wilhelmsen για την απαλλαγή του στόλου της από τις ανθρακούχες εκπομπές έως και 90% και η φιλοδοξία είναι να ξεκινήσει τα δρομολόγιά του στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Η χρηματοδότηση της Ε.Ε. θα χρησιμοποιηθεί σε όλες τις πτυχές του σχεδιασμού, της κατασκευής και της λειτουργίας του πλοίου. Το ΕΜΠ θα συμβάλει στη βελτιστοποίηση της πορείας του πλοίου και την εφαρμογή της βασικής ιδέας στη σχεδίαση και άλλων τύπων πλοίων, πέραν των πλοίων μεταφοράς οχημάτων.
Από πλευράς Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου συμμετέχουν ο ομότιμος καθηγητής Απόστολος Παπανικολάου και ο καθηγητής Γεώργιος Ζαραφωνίτης, Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Η επιχορήγηση για την υλοποίηση του έργου έχει κατανεμηθεί μεταξύ 11 εταίρων που εργάζονται, συμπεριλαμβανομένων εταιρειών που παρέχουν στοιχεία όπως η δρομολόγηση των καιρικών συνθηκών, ο σχεδιασμός του σκάφους, η ενορχήστρωση της εφοδιαστικής αλυσίδας και η εκπαίδευση του πληρώματος, για τη δοκιμή της εγκατάστασης της εξέδρας αιολικής ενέργειας σε ένα υπάρχον πλοίο της Wallenius Wilhelmsen στα μέσα του 2024.