- Οι υπηρεσίες ενέργειας, ως κοινωνικό αγαθό, είναι καθολικές και μείζονος κοινωνικής σημασίας για την αξιοπρεπή διαβίωση των καταναλωτών και συνεπώς πρέπει να είναι προσιτές και προσβάσιμες σε όλους. Οι όποιες πρόσθετες μονομερώς επιβαλλόμενες επιβαρύνσεις στους λογαριασμούς ηλεκτρικού δεν είναι σύννομες και δεν συνάδουν με τις συμβατικές υποχρεώσεις του προμηθευτή.
- Επιπροσθέτως, αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα του καταναλωτή η έγκαιρη λήψη του λογαριασμού του, ο οποίος θα πρέπει να είναι πλήρης, αναλυτικός, διαφανής και κατανοητός, προκειμένου να μπορεί να τον ελέγξει, να προβάλει τυχόν αντιρρήσεις και ασφαλώς να τηρήσει τη συμβατική του υποχρέωση αναφορικά με την έγκαιρη καταβολή του ποσού το οποίο σε δήλη μέρα καλείται να καταβάλει. Συνεπώς η δυνατότητα λήψης του έγχαρτου λογαριασμού είναι βασική συμβατική υποχρέωση, η οποία πρέπει να παρέχεται ΑΤΕΛΩΣ.
Η ΕΚΠΟΙΖΩ για το χαράτσι του 1 ευρώ στους έντυπους λογαριασμούς της ΔΕΗ
Παρασκευή, 11/01/2019 - 11:52
Πλήθος καταγγελιών και διαμαρτυριών καταναλωτών φαίνεται να έχει δεχθεί η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) σχετικά με την επιβολή χρέωσης ενός ευρώ για την έκδοση και αποστολή των έγχαρτων λογαριασμών που αποστέλλει η ΔΕΗ στους πελάτες της ανά δίμηνο. Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αναφέρει σε ανακοίνωσή της με την οποία γνωστοποιεί ότι έστειλε και επιστολή διαμαρτυρίας στη ΔΕΗ τα παρακάτω: «Έχοντας δεχθεί πλήθος καταγγελιών/διαμαρτυριών καταναλωτών αναφορικά με την επιβολή χρέωσης ενός (1) ευρώ για την έκδοση και αποστολή των έγχαρτων λογαριασμών που αποστέλλει η ΔΕΗ στους πελάτες της ανά δίμηνο και η οποία τέθηκε σε εφαρμογή από 1/12/18, κατόπιν σχετικής απόφασης του ΔΣ. Θεωρούμε, ότι η ενέργεια αυτή της ΔΕΗ είναι κατάφωρα καταχρηστική, παράνομη και αντισυμβατική δεδομένου ότι: