Παράλληλα στο πλαίσιο της κάλυψης των ενεργειακών της αναγκών έχει ήδη προχωρήσει σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών ισχύος 1 MW, που μαζί με το βιοαέριο καλύπτει περί του 20% των αναγκών της βιομηχανίας ενώ έχει υποβάλλει αίτημα στον ΔΕΔΔΗΕ για νέες εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών συνολικής ισχύος 2MW.
Όπως είπε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Παναγιώτης Τσινάβος κατά τη διάρκεια παρουσίασης του θεματικού μουσείου παγωτού, το πρώτο θεματικό πάρκο που λειτουργεί από βιομηχανία, η Κρι Κρι με τη νέα επένδυση που βρίσκεται επιλύεται το πρόβλημα της διαχείρισης του ορού γάλακτος και ταυτόχρονα μειώνεται το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, περιορίζοντας μεταξύ άλλων τις ετήσιες εκπομπές CO2 στο εργοστάσιο.
Το κορεσμένο δίκτυο ηλεκτρισμού αποτελεί πρόβλημα και για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία, καθώς βρίσκεται σε αναμονή της έγκρισης για τα νέα φωτοβολταϊκά ενώ η έλλειψη του κατάλληλου νομοθετικού πλασίου της στερεί τη δυνατότητα να προχωρήσει σε μετατροπή και έγχυση στο δίκτυο φυσικού αερίου, του βιοαερίου, που παράγει.
Στο βιοαέριο ή θα πρέπει να εγκατασταθούν νέες γεννήτριες όπου και εκεί χρειάζεται έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ ή θα γίνει βιομεθάνιο ωστόσο η έλλειψη του καταλλήλου νομοθετικού πλαισίου για τη σύνδεση στο δίκτυο.
Η επένδυση είναι στη φάση υποβολής αδειοδότησης με ορίζοντα ολοκλήρωσης τη διετία. Όπως επεσήμανε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο Γιώργος Τσινάβος, αναπληρωτής CEO της εταιρείας και γιος του επικεφαλής της Κρι Κρι «την επένδυση την κάνουμε για τη διαχείριση των αποβλήτων πριν κάνουμε την μονάδα στέλναμε τα απόβλητα σε επτά διαφορετικές μονάδες από την Ξάνθη έως την Πέλλα. Με την ανάπτυξη της εταιρείας η επένδυση, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος διετίας είναι επιβεβλημένη προκειμένου να κάνουμε πολλαπλά οφέλη λύνοντας το πρόβλημα της διαχείρισης αποβλήτων».
Σημειώνεται ότι η νέα επένδυση έρχεται να συμπληρώσει την υπερσύγχρονη μονάδα βιοαερίου που λειτουργεί από το 2022 στο εργοστάσιο των Σερρών, μια επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ. Η μονάδα παράγει βιοαερίο χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πρώτη ύλη τα υγρά απόβλητα της εγκατάστασης παγωτού και γαλακτοκομικών, καθώς και τον ορό γάλακτος που προκύπτει από τη στράγγιση γιαούρτης.
Το βιοαέριο που παράγεται μέσω της αναερόβιας επεξεργασίας αξιοποιείται εντός των εγκαταστάσεων της εταιρείας, συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου, καθώς ένα μεγάλο μέρος την ανάγκης του εργοστασίου σε φυσικό αέριο καλύπτεται από το παραγόμενο βιοαέριο. Παράλληλα λειτουργεί και η μονάδα συμπαραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, ισχύος 998kW, η οποία δέχεται το παραγόμενο βιοαέριο.
Αναμένεται αύξηση πωλήσεων πάνω από 10%
Σε ό,τι αφορά την πορεία της εταιρείας φέτος αναμένεται αύξηση πωλήσεων πάνω από 10%. Η γαλακτοβιομηχανία που παράγει ένα στα δύο γιαούρτια στην εγχώρια αγορά και είναι νούμερο δύο στην αγορά παγωτού σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο στο πρώτο δίμηνο εμφανίζει αύξηση όγκου πωλήσεων περίπου στο 15% και αξίας στο 11%, καθώς έχει προχωρήσει σε μειώσεις τιμών είτε απευθείας είτε μέσω προσφορών και προωθητικών ενεργειών, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με παρουσία σε 42 χώρες και το 50% του τζίρου της να προέρχεται από τις εξαγωγές, η Κρι Κρι στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή της μέσω της ενίσχυσης της παρουσίας της στις διεθνείς αγορές.
Με όχημα το frozen yogurt, ένα προϊόν που συνδυάζει την αξία του ελληνικού γιαουρτιού και τη μεγάλη διάρκεια ζωής του παγωτού, η Κρι Κρι ετοιμάζεται να μπει σε νέες αγορές.
«Ως η μοναδική εισηγμένη ευρωπαϊκή εταιρεία που παράγει και παγωτό και γιαούρτι προσπαθούμε να αξιοποιήσουμε τη μεγάλη επιτυχία του ελληνικού γιαουρτιού ξεκινώντας το Greek frozen yogurt. Ξεκίνησε πριν τρία χρόνια στην αγορά της Ιταλίας, είναι δυνατή κατηγορία και σε επώνυμο προϊόν Κρι Κρι και σε private label και από πέρυσι εξάγουμε σε Κορέα και Γερμανία» τόνισε ο κ. Τσινάβος. Με επαναλανσάρισμα σε νέα συσκευασία με περισσότερα ελληνικά χαρακτηριστικά, προχωρά σε νέες αγορές με νέα συμβόλαια στη Νορβηγία και φέτος μπαίνει μετά την άδεια από τον FDA στις ΗΠΑ σε μια τεράστια αγορά που αποτελεί και μεγάλη ευκαιρία για την Κρι Κρι. Παράλληλα ξεκινούν εξαγωγές σε Σιγκαπούρη και Ταϊβάν.
Οι αγορές στόχος είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, μια χώρα που εισφέρει το 35% του τζίρου στην Κρι Κρι από τις πωλήσεις γιαουρτιού. Παράλληλα υπάρχει ενδιαφέρον για Ιαπωνία και Σαουδική Αραβία. Όπως είπε ο επικεφαλής της εισηγμένης, η μεγάλη πρόκληση πέρα από την ανάπτυξη του γιαουρτιού είναι το frozen yogurt όταν το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς παγωτού είναι 60 δισεκ. ευρώ και τα 20 δισεκ. ευρώ καταναλώνονται στην Ευρώπη.