Όπως και αν κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη -καθώς η ενωμένη αντιπολίτευση αφήνει υπονοούμενα για την εκλογική διαδικασία και γενικότερα για τις μεθόδους του Ερντογάν- έφτασε στην κυριολεξία μια ανάσα από τον θρίαμβο από την πρώτη Κυριακή, με τους δημοσκόπους στη χώρα του να τον δίνουν όλο το προηγούμενο διάστημα δεύτερο και μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον ηγέτη της ενωμένης αντιπολίτευσης.
Τελικά ο Ερντογάν βρέθηκε σχεδόν πέντε μονάδες πάνω από τον αντίπαλο του Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, διαψεύδοντας τις δημοσκοπήσεις, αλλά δικαιώνοντας τον αγώνα που δίνουν υπέρ του τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Αν επιχειρηθεί μια σύγκριση μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας, θα μπορούσε να καταγραφεί χωρίς αμφισβήτηση το γεγονός ότι και στις δυο γείτονες χώρες τα κόμματα που βρίσκονται στην εξουσία τυγχάνουν της αμέριστης στήριξης των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε βαθμό που να εμφανίζονται βασιλικότερα του βασιλέως.
Στην Τουρκία η στήριξη των ΜΜΕ απέδωσε καρπούς υπέρ του κυβερνώντος κόμματος του Ερντογάν παρά τις αρνητικές δημοσκοπήσεις.
Στην Ελλάδα τα πράγματα διαφέρουν. Τόσο οι δημοσκόποι όσο και τα ΜΜΕ είναι υπέρ του κόμματος της ΝΔ που βρίσκεται στην εξουσία και εμφανίζουν μια εικόνα βέβαιης επικράτησης της στις επικείμενες εκλογές.
Το ψυχολογικό «πουσάρισμα» από δημοσκόπους και ΜΜΕ στην Ελλάδα υπέρ της ΝΔ είναι τόσο απροκάλυπτο που συνεχώς καταγγέλλεται από την αντιπολίτευση, που, χθες, μάλιστα δικαιώθηκε καθώς το Euractiv, παρουσίασε έρευνα που έχει διεξαχθεί με το πλέον αξιόπιστο σύστημα που προσομοιάζει στο αμερικάνικο «poll of polls» και δείχνει ότι η μάχη για την πρώτη θέση στις εκλογές της 21ης Μαΐου θα είναι εξαιρετικά αμφίρροπη και όχι ένας περίπατος για τη ΝΔ όπως την παρουσιάζουν δημοσκόποι και μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Κι αυτό καθώς η ΝΔ εμφανίζεται να συγκεντρώνει 33,45% και 1.890.000 ψήφους ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ 32,92% και 1.890.000 ψήφους.
Μένει να φανεί αν και στην Ελλάδα οι δημοσκοπήσεις θα πέσουν έξω όπως στην Τουρκία. Και όχι απαραίτητα ως προς την πρωτιά αλλά κυρίως ως προς τα ποσοστά που θα λάβουν τα δυο κόμματα και την τελική διαφορά μεταξύ τους.
Γιατί αν επαληθευτεί η δημοσκόπηση που δημοσιοποίησε το Euractiv , όλα όσα «έχτιζαν» δημοσκοπικές εταιρείες και μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα γκρεμίζονται μαζί με το ψυχολογικό πλεονέκτημα που προσπάθησαν να καλλιεργήσουν υπέρ του κυβερνώντος κόμματος και του απερχόμενου πρωθυπουργού.
Μια διαφορά κάτω από τη μονάδα και με ποσοστά 32% και 33% το ψυχολογικό πλεονέκτημα χάνεται για τον Κυριάκο Μητσοτάκη που θα έχει διαψεύσει κάθε προσδοκία για άνετη νίκη και μάλλον πηγαίνει στην πλευρά του Αλέξη Τσίπρα που και τις δυνάμεις του διατήρησε και φέρεται διατεθειμένος να συγκυβερνήσει για να αποφύγει η χώρα μια τεράστια περιπέτεια τρίτης κάλπης προς χάρη της αλαζονικής αυτοδυναμίας.
ΥΓ. Προφανώς Έλληνες και Τούρκοι δεν συμπεριφέρονται εκλογικά με τον ίδιο τρόπο ούτε ψηφίζουν με τα ίδια κριτήρια. Οι κοινωνικοπολιτικές αλλά και οι θρησκευτικές καταβολές απέχουν παρασάγγας. Βέβαια στους Τούρκους πρέπει να αναγνωριστεί η εντυπωσιακή συμμετοχή τους στην εκλογική διαδικασία, αλλά αυτό δεν είναι βέβαιο ότι αντικατοπτρίζει την αντίληψη τους για τη Δημοκρατία.