Αυτό δείχνουν όλες ανεξαιρέτως οι δημοσκοπήσεις που γίνονται εδώ και πολλούς μήνες, καθώς κανείς δεν πρέπει να αγνοεί ότι η αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων είναι λογικό να απασχολεί πάνω απ’ όλα τους πολίτες μιας χώρας που οι μισθοί και οι συντάξεις τους είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ.
Και το πρόβλημα της ακρίβειας, όπως αποδεικνύουν και τα επίσημα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη μπορεί μόνο να το ξορκίζει με ψεύδη και όχι να το επιλύσει.
Για το μήνα Μάρτιο 2024, στην Ελλάδα ο πληθωρισμός, κατά την Eurostat, αυξήθηκε στο 3,4% από 3,1% τον Φεβρουάριο, ενώ στην Ευρωζώνη μειώθηκε στο 2,4% από 2,6%.
Από την κυβέρνηση Μητσοτάκη και το οικονομικό της επιτελείο, όμως, υπάρχει σιγή ιχθύος. Και τι να πουν άλλωστε. Πως όλα τα μέτρα που παρουσίαζαν ως αναχώματα στην ακρίβεια και την αισχροκέρδεια αποδείχθηκαν κάστρα στην άμμο που κατέρρευσαν για μια ακόμη φορά, αφήνοντας τους καταναλωτές έρμαια στις ορέξεις των αετονύχηδων της αγοράς;
Οι καταναλωτές, όμως, στην συντριπτική τους πλειοψηφία σίγουρα δεν ξεχνούν το επικοινωνιακό μπαράζ, που έγινε στις αρχές Μαρτίου, από την κυβέρνηση και τα φιλικά της μέσα ενημέρωσης που διατυμπάνιζαν ότι ήδη είναι ορατές στους καταναλωτές οι μειώσεις τιμών στα είδη σούπερ μάρκετ λόγω της εφαρμογής των νέων μέτρων του υπουργείου.
Τα μέτρα αυτά, πάντως, αν και μικρή σημασία έχει, δεν τα κατανόησαν οι καταναλωτές καθώς πράγματι ήταν αόριστα και μπερδεμένα και αφορούσαν όχι ευθείες παρεμβάσεις για την συγκράτηση των τιμών , αλλά ήταν αλχημείες που αφορούσαν προωθητικές ενέργειες και διάθεση προϊόντων σε χαμηλές τιμές λίγοι πριν λήξουν και καταστούν ακατάλληλα για χρήση.
Και άξιον αναφορά είναι το γεγονός ότι η περιβόητη «αγορά» τα βρήκε πολύ καλά και εξέφραζε θετικές εκτιμήσεις για την … αποτελεσματικότητα τους. Και πράγματι αποδείχθηκαν «αποτελεσματικά» αλλά για τις μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου και όχι για τους καταναλωτές που είδαν τις τιμές τους να παίρνουν την ανηφόρα.
Σε ότι αφορά τις πραγματικές παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα είδη διατροφής και πρώτης ανάγκης και η θέσπιση πλαφόν στις τιμές, η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση Μητσοτάκη τις αποτάσσει.
Όσο δε, για το κυβερνητικό παραμύθι της εισαγόμενης ακρίβειας, τα τελευταία στοιχεία της Eurostat έδειξαν ότι οι ανατιμήσεις στην Ελλάδα δεν προκαλούνται από εξωγενείς παράγοντες, αλλά είναι «γέννημα θρέμμα» ελληνικές, αφού στην υπόλοιπη Ευρώπη ο πληθωρισμός πέφτει ενώ στην δική μας χώρα αυξάνεται.