Οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έχουν πέσει κατακόρυφα στην Ευρώπη το πρώτο τρίμηνο του έτους, αντιπροσωπεύοντας μόνο το 23,2% των πωλήσεων έναντι του 30 % κατά την ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία που κυκλοφόρησαν την Παρασκευή από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
«Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν το 18,4% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ, διπλασιάζοντας σχεδόν το μερίδιο αγοράς τους σε ένα χρόνο», δήλωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
«Η ζήτηση για ηλεκτρικά φορτισμένα αυτοκίνητα αυξήθηκε επίσης κατά τη διάρκεια αυτών των τριών μηνών: τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αποτελούσαν το 5,7% όλων των νέων αυτοκινήτων, ενώ τα υβριδικά plug-in αντιστοιχούσαν στο 8,2% των εγγραφών στην ΕΕ».
Η ομάδα ανέφερε ότι από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους, οι όγκοι ντίζελ μειώθηκαν 20,1% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο και έφτασαν τα 593.559 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο αρισθμός μειώθηκε σχεδόν κατά 30% στη Γερμανία και την Ισπανία.
Ομοίως, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισε την πτωτική της τάση, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 16,9% από 1,3 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020 σε 1,1 εκατομμύρια μέχρι στιγμής φέτος, δήλωσε η ACEA.
Η σρταδιακή ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτων, η οποία επλήγη σοβαρά από την πανδημία, ωφέλησε ιδιαίτερα τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα που είδαν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις, ιδίως στην Ιταλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία και την Πολωνία.
«Οι εγγραφές υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων με προσθήκη (PHEV) αυξήθηκαν κατά 175,0%, συνολικά σε 208.389 μονάδες», ανέφερε η ACEA. «Ένας από τους κινητήριους μοχλούς αυτής της ανάπτυξης ήταν η Ιταλία, όπου 16.103 αυτοκίνητα plug-in ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο – μί ετήσια αύξηση 445,7%».
Η Σουηδία, η Γερμανία και η Γαλλία σημείωσαν επίσης αύξηση στην πώληση τέτοιων οχημάτων.
Οι εγγραφές για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες σε ολόκληρη την Ένωση αυξήθηκαν επίσης κατά 59,1% φθάνοντας τα 146.185 αυτοκίνητα, με τη ζήτηση να επωφελείται από τα κυβερνητικά κίνητρα για οχήματα μηδενικών εκπομπών, δήλωσε η ACEA.
Αντίθετα, η ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία μειώθηκε στη Σουηδία, στην Ισπανία και στην Ολλανδία.
Πηγή: AFP