Από την 1η Μαΐου έχουν τεθεί σε ισχύ οι νέοι κανόνες της ΕΕ σχετικά με την ενεργειακή ετικέτα των ελαστικών δρόμου, επισημαίνοντας κυρίως την απόδοση καυσίμου, την ασφάλεια και τις επιδόσεις θορύβου των νέων ελαστικών.
Με την ενημέρωση της ετικέτας -που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά για τα ελαστικά αυτοκινήτων και van το 2012- απαιτείται ότι τα ελαστικά λεωφορείων και φορτηγών πρέπει τώρα να φέρουν ετικέτα - και να προσφέρουν ένα νέο εικονόγραμμα, όπου χρειάζεται, για να επισημαίνονται τα ελαστικά που είναι κατάλληλα για χρήση στο χιόνι ή σε ακραίες συνθήκες πάγου.
Η ετικέτα ακολουθεί το επιτυχημένο σύστημα ταξινόμησης με χρωματική κωδικοποίηση που χρησιμοποιείται για οικιακά μηχανήματα, όπως πλυντήρια πιάτων και ψυγεία, με 5 διαφορετικές κατηγορίες διαθέσιμες για αντίσταση κύλισης και για φρενάρισμα στο βρεγμένο έδαφος (προσαρμοσμένο από την προηγούμενη κλίμακα 6 κατηγοριών). Καλύπτει επίσης 2 κατηγορίες εξωτερικού θορύβου, με ένδειξη της τιμής σε ντεσιμπέλ (dB).
Η ετικέτα έχει ως στόχο να βοηθήσει τους καταναλωτές να είναι καλύτερα ενημερωμένοι όταν αγοράζουν νέα ελαστικά. Η ένδειξη της αντίστασης κύλισης είναι ένας δείκτης της ενεργειακής απόδοσης του ελαστικού - προσφέροντας έτσι πιθανά οφέλη όσον αφορά τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και την επέκταση της απόστασης που μπορεί να καλυφθεί από τα ηλεκτρικά οχήματα μεταξύ των σημείων φόρτισης. Η μέτρηση της υγρής λαβής είναι μια προφανής μέτρηση της ασφάλειας, αλλά ένα στοιχείο που δεν συμβαδίζει εύκολα με την πιο αποτελεσματική αντίσταση κύλισης.
Προκειμένου να ληφθούν υπόψη τα αποθέματα ελαστικών που έχουν παραχθεί πριν από τον Μάιο του 2021, τα ελαστικά αυτοκινήτων και φορτηγών που φέρουν την παλιά ετικέτα ενδέχεται να εξακολουθούν να πωλούνται μέχρι το τέλος του 2021.
Πηγή: Ευρωπαϊκή Επιτροπή