Σε συνεχείς συσκέψεις για όλα τα κρίσιμα ζητήματα του ενεργειακού τομέα βρίσκεται ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης σε μια προσπάθεια να αποκτήσει πλήρη εικόνα της κατάστασης και να λάβει οριστικές αποφάσεις που θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται από το Σεπτέμβριο.
Στο πλαίσιο αυτό χθες έγιναν αλλεπάλληλες συσκέψεις για το ζήτημα της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ με στελέχη της επιχείρησης αλλά και του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο θα κληθεί να διενεργήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση τόσο της ΔΕΠΑ όσο και των ΕΛ-ΠΕ.
Σε ότι αφορά τη ΔΕΠΑ είναι σαφές ότι η πρώτη κίνηση που θα κάνει ο κ. Χατζηδάκης εντός του τελευταίου δεκαημέρου του Αυγούστου θα είναι η αντικατάσταση της διοίκησης της ΔΕΠΑ. Πρέπει να σημειωθεί ότι σήμερα και μετά την παραίτηση του διευθύνοντος συμβούλου Δημήτρη Τζώρτζη χρέη προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου εκτελεί ο Βελισσάριος Δότσης.
Η νέα διοίκηση της ΔΕΠΑ θα είναι αυτή που θα μελετήσει και θα εισηγηθεί στον υπουργό το νέο μοντέλο ιδιωτικοποίησης της εταιρίας το οποίο αφού συζητηθεί με την Κομισιόν θα νομοθετηθεί καθώς αυτή τη στιγμή ισχύει ο νόμος που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ο οποίος προβλέπει ένα περίπλοκο μοντέλο ιδιωτικοποίησης που απορρίπτεται από τη σημερινή κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, προέβλεπε το διαχωρισμό της εταιρίας στα δύο – ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΠΑ Εμπορίας – και την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Σήμερα φαίνεται ότι έχει επανέλθει η ιδέα της δημιουργίας εταιρείας holding, η οποία θα έχει τρεις θυγατρικές: μία με τα δίκτυα (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ και το μερίδιο της ΔΕΠΑ στην ΕΔΑ ΘΕΣΣ), μία δεύτερη με τις διεθνείς δραστηριότητες της ΔΕΠΑ (αγωγοί IGB, Ποσειδών και East Med) και η τρίτη με την εμπορία.
Ωστόσο παραμένει υπό συζήτηση ποια κομμάτια της ΔΕΠΑ θα οδηγηθούν προς ιδιωτικοποίηση και σε ποιο ποσοστό, κάτι το οποίο θα ξεκαθαρίσει με το νέο νομοσχέδιο που θα εισηγηθεί στη Βουλή ο κ. Χατζηδάκης.
Σε ότι αφορά την ιδιωτικοποίηση των ΕΛ-ΠΕ ο κ. Χατζηδάκης δεν έχει πραγματοποιήσει ακόμη σύσκεψη με τη νέα διοίκηση του ομίλου επί του θέματος το οποίο είναι πολυπαραμετρικό καθώς τα ΕΛ-ΠΕ είναι μια πολύ μεγάλη εταιρία η ιδιωτικοποίηση της οποίας εξαρτάται και από τη διεθνή οικονομική συγκυρία και τις επιπτώσεις στις αγορές εξελίξεων όπως το Brexit.
Εξάλλου να για να προχωρήσει ο σχετικός διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη της «Paneuropean», δηλαδή της εταιρίας συμφερόντων Λάτση, που ελέγχει το 45,5% των μετοχών των ΕΛ-ΠΕ έναντι του 35,5% που ελέγχει το Ελληνικό Δημόσιου.
Κατά την πρόσφατη συνάντηση του κ. Λάτση με τον πρωθυπουργό, εκτός από το ζήτημα της επένδυσης στο Ελληνικό, όπως φαίνεται συζητήθηκε και το θέμα της αποκρατικοποίησης των ΕΛ-ΠΕ, η οποία ως γνωστόν μετράει ήδη μια αποτυχία κατά το διαγωνισμό που είχε προκηρύξει η προηγούμενη κυβέρνηση.
Έτσι οι όποιες αποφάσεις θα ληφθούν με προσοχή καθώς όπως σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης «οι αποκρατικοποιήσεις της ΔΕΠΑ και των ΕΛΠΕ είναι μεγάλης σημασίας και είναι θέματα που τα επεξεργαζόμαστε, ώστε να τα προχωρήσουμε μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα καθώς πέραν του ότι είναι μνημονιακές υποχρεώσεις, είναι κομβικής σημασίας για να στείλουμε το μήνυμα ότι το κράτος δεν παριστάνει τον επιχειρηματία στην αγορά της ενέργειας».