Το επόμενο εξάμηνο αναμένεται να υποβληθεί στη Βουλή το νέο κανονιστικό πλαίσιο της κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση. Αυτό προανήγγειλε μεταξύ άλλων στο συνέδριο του Ecomobility ο υπουργός ΠΕΝ, Κ. Χατζηδάκης.
"Ο κόσμος αλλάζει με μεγάλη ταχύτητα. Ο τρόπος ζωής μας πρέπει να γίνει φιλικότερος προς τον πλανήτη και οι μεταφορές δεν αποτελούν εξαίρεση καθώς ευθύνονται για το 1/5 των συνολικών εκπομπών στην Ε.Ε. Οι πρόωροι θάνατοι λόγω ρύπων NΟx έφτασαν τους 2.900 στην Ελλάδα, κι αυτό δεν είναι κάτι το οποίο πρέπει να αδιαφορούμε», είπε ξεκινώντας την ομιλία του στο Ecomobility Conference o κ. Χατζηδάκης, τονίζοντας πως η ατζέντα του Υπουργείου είναι κοινή με αυτή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία αποτυπώνεται και στο καινούργιο Green Deal με το 1 τρις ευρώ το οποίο έχει αποφασιστεί για πράσινες δράσεις για μια κλιματικά ουδέτερη Ευρώπη έως το 2050.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το ΕΣΕΚ, που κατατέθηκε πρόσφατα και στις Βρυξέλλες, πρόκειται να δημιουργήσει πολλαπλαστιαστικά οφέλη σε όλους τους τομείς της οικονομίας με επενδύσεις που υπολογίζονται στα 44 δις. ευρώ.
Συνεχόζονταςι την ομολία του ανέφερε πως "Το φυσικό αέριο θα είναι το καύσιμο μετάβασης προς τις ΑΠΕ», τονίζοντας πως «Δυστυχώς ο στόλος των λεωφορείων στην Αθήνα είναι πεπαλαιωμένος. Σήμερα θέλουμε και πάλι να προωθήσουμε την αεριοκίνηση, δηλαδή το CNG και το LNG και πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα. Δεν είναι δυνατόν είπε να θέλουμε να μιλάμε για ανάπτυξη της αεριοκίνησης όταν έχουμε όταν έχουμε μόνο 15 σταθμούς CNG, ενώ η Βουλγαρία έχει 100. Το νέο ΕΣΕΚ προβλέπει ότι ως το 2030 θα λειτουργούν 8 σταθμοί LNG και 55 σταθμοί CNG. Το business plan της ΔΕΠΑ προβλέπει τη δημιουργία πρατηρίων ανά τη χώρα", ανέφερε.
Ο υπουργός πρόσθεσε πως τα βιοκαύσιμα θα συμβάλουν σημαντικά στο να φτάσουν οι ΑΠΕ στο 14% στις μεταφορές, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΕΣΕΚ. Στο βιοντίζελ στόχος της κυβέρνησης είναι η στήριξη των εγχώριων παραγωγών για την τόνωση της οικονομίας και η αναμόρφωση του κανονιστικού πλαισίου για τα προηγμένα βιοκαύσιμα. "Διερευνούμε σενάρια νέων υποχρεώσεων ανάμειξης και χρήσης πέραν των οχημάτων. Βιοαέριο-βιομεθάνιο-πράσινο υδρογόνο είναι οι βασικοί παράγοντες για το μέλλον", υπογράμμισε.
Ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ότι πέρυσι μόλις 251 ηλεκτρικά πωλήθηκαν στην Ελλάδα. Στόχος του ΕΣΕΚ είναι το 2030 το 30% των νέων πωλήσεων να είναι ηλεκτρικά. "Στον τελευταίο φορολογικό νόμο θεσπίσαμε κίνητρα για τα εταιρικά οχήματα και εισάγαμε έκπτωση 30% για την αγορά σημείων φόρτισης από εταιρείες. Δεν ξεχνάμε τα κίνητρα που πρέπει να θεσπιστούν, οικονομικά και χρηστικά. Επιδιώκουμε να χρησιμοποιήσουμε κοινοτικούς πόρους για να φτάσουμε σε μια κρίσιμη μάζα και να πάρει μπρος η ιδιωτική πρωτοβουλία. Προϋπόθεση είναι οι υποδομές φόρτισης. Πρέπει επίσης σαν κυβέρνηση να δούμε επίσης την εκπαίδευση των συνεργείων, την πιστοποίηση των φορτιστών. Στο επόμενο εξάμηνο έρχεται η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για τα παραπάνω θέματα", ανέφερε ο υπουργός.
Τέλος, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι σημαντικό ρόλο έχουν και οι δήμοι στην ηλεκτροκίνηση και ιδιαίτερα τα νησιά μας, τα οποία θα πρέπει να προσθέσουν στο brand τους την καθαρή μετακίνηση. Σε τοπικό επίπεδο πρέπει πρώτα να δούμε τις πράσινες μετακινήσεις. Θα βοηθήσουμε την τοπική αυτοδιοίκηση με σχετικό εγχειρίδιο για αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων για την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης.