Η σημερινή υπογραφή των συμβάσεων μεταξύ της θυγατρικής εταιρείας του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection», που υλοποιεί το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής και των εταιρειών-αναδόχων, σε τελετή που έλαβε χώρα σήμερα στο Ηράκλειο Κρήτης, δικαιώνει απόλυτα, για μία ακόμη φορά, το έργο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και την πολιτική μάς επιλογή ο ΑΔΜΗΕ να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας εθνικής σημασίας και ένα ιδιαιτέρως σύνθετο τεχνικά έργο, όπως συνομολογούν πλέον όλες οι πολιτικές παρατάξεις. Ένα έργο το οποίο, ενώ είχε κολλήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια από τις διαχρονικές κυβερνήσεις και τη συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ωριμάσει, μαζί με τη «μικρή» διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους, την ωρίμανση της φάσης Β’ των Κυκλάδων και την ολοκλήρωση της Ά φάσης των Κυκλάδων.
Στην επίσημη ενημέρωση του ΥΠΕΝ, με Δελτίο Τύπου, για τη σημερινή εκδήλωση, δεν έγινε καμία αναφορά στην επιλογή της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ να υλοποιηθεί το έργο και στην προσπάθεια που κατέβαλε με επικεφαλής τον τέως Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη, για να προχωρήσει, ειδικά κατά την περίοδο διαπραγμάτευσης με την Κομισιόν, και για να διασφαλιστεί το συμφέρον των Ελλήνων πολιτών από τη διασύνδεση Κρήτης-Αττικής.
Έχουμε συνηθίσει η Νέα Δημοκρατία να ιδιοποιείται τη δουλειά της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, ίσως αυτή τη φορά για να «σβήσει» την κριτική που μάς ασκούσε, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση τότε, σε επιλογές οι οποίες σήμερα δικαιώνονται.
Αυτό όμως που δεν μπορεί να κρύψει είναι ότι ο υπό δημόσιο έλεγχο ΑΔΜΗΕ, μέσω της “Αριάδνη Interconnection”, κατόρθωσε να συμβασιοποιήσει σε χρόνο-ρεκόρ ένα έργο-σταθμό για την ιστορία του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς. Απέδειξε ακόμη ότι μπορεί να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός από τα πιο απαιτητικά έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης παγκοσμίως, με γρήγορο, διαφανή και αποδοτικό τρόπο.
Σήμερα, οι κύριοι Χατζηδάκης και Θωμάς δήλωσαν ότι: «Ο ΑΔΜΗΕ πρωτοπορεί στον ενεργειακό εκσυγχρονισμό της χώρας» και ότι «Η υποθαλάσσια ηλεκτρική ζεύξη Κρήτης-Αττικής είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στη χώρα συνολικά. Είναι επίσης ένα έργο αναπτυξιακό, ιδιαίτερα για την Κρήτη, για την οποία ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο ενεργειακής ασφαλείας και βεβαιότητας».
Πρόκειται για δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας που την ίδια στιγμή έχει ανοίξει το δρόμο για την πώληση ποσοστού του δημοσίου στο Διαχειριστή, με διάταξη που εισήχθη στον αντιπεριβαλλοντικό νόμο, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Μίας ηγεσίας που αποκρύπτει τη ζημιά που θα επιφέρει η πώληση του ΑΔΜΗΕ στο δημόσιο συμφέρον και στην υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου για τη μετάβαση του ενεργειακού μας συστήματος σε καθαρές μορφές ενέργειας.
Εύλογα προκύπτει το ερώτημα αν η πρόθεση πώλησης ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ αποτελεί απλά μία ιδεοληψία της ΝΔ ή αν η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ επιχειρούν να εξυπηρετήσουν συμφέροντα με τη σχετική διάταξη στον αντιπεριβαλλοντικό νόμο.
Εφόσον λοιπόν ο κύριος Χατζηδάκης αντιλήφθηκε σήμερα ότι ο ΑΔΜΗΕ είναι ικανός να υλοποιήσει ένα τόσο σημαντικό και περίπλοκο έργο, με τη σημερινή του μορφή, τον καλούμε, μαζί με την υπόλοιπη πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ και τη Διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, να σταματήσουν οποιοδήποτε σχέδιο εκχώρησης ποσοστού του δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ. Από την πλευρά μας, δεσμευόμαστε ότι θα παλέψουμε, με κάθε δυνατό τρόπο, για να μην πραγματοποιηθεί εν λόγω ιδιωτικοποίηση, καθώς και ότι, σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί, θα την ανατρέψουμε την επόμενη κυβερνητική περίοδο, αποδεικνύοντας, για άλλη μία φορά, ότι με μία Αριστερή κυβέρνηση «γίνεται και αλλιώς».