Δύο νέοι μεγάλοι ποδηλατοδρόμοι, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν από τα Πράσινο Ταμείο, αναμένεται να δημιουργηθούν στην πρωτεύουσα σημείωσε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή Β1΄Βορείου Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρη Καιρίδη, με θέμα: «Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού τρόπου αστικής μετακίνησης και μέσου βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών».
Ο πρώτος, τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, είναι ένας ποδηλατόδρομος που θα ξεκινάει από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Αυτός, ο ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινάει από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί, συνέχισε ο κ. Χατζηδάκης, θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό Θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων, ένα έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο.
Ο υπουργός στην απάντηση του αναφέρθηκε στην εθνική στρατηγική για το ποδήλατο που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας ότι «από το περασμένο φθινόπωρο ξεκινήσαμε την εκπόνηση με τα συναρμόδια υπουργεία, μιας εθνικής στρατηγικής για το ποδήλατο, το οποίο δεν είναι κάτι αφηρημένο, αλλά έχει συγκεκριμένα μέτρα και δράσεις, όπως:
- Το υπουργείο προωθεί επιπλέον τους προσωρινούς πεζοδρόμους και ποδηλατοδρόμους, καθώς και τη μετατροπή οδών σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. «Έχουμε εκδώσει και τεχνικές οδηγίες από την πλευρά του υπουργείου στους δήμους και χαίρομαι που αρκετοί ανταποκρίνονται ήδη και προχωρούν προς την κατεύθυνση» ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης.
- Στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, όπως είπε ο υπουργός, υπάρχουν κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνάει το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου.
Τέλος, κατά τον κ. Χατζηδάκη, ένα ακόμα μέτρο δράσης είναι
- «Ένα ευρύτερο σχέδιο, τεχνικές οδηγίες για τον σχεδιασμό αστικών οδών και υπαίθριων δημόσιων χώρων προς όφελος των πεζών, μέσα από την εκπόνηση των σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, των ΣΒΑΚ, τα οποία θα τα επεξεργαστούμε πάλι με τα συναρμόδια υπουργεία, και τα οποία έρχονται να εφαρμόσουν στην Ελλάδα κατευθυντήριες ευρωπαϊκές Οδηγίες προς όφελος των οικολογικών μετακινήσεων και προς όφελος των ποδηλατών και των πεζών».