«Η κυβέρνηση προσπαθεί να αποσείσει από πάνω τις ευθύνες για τη διαχείριση της πανδημίας και της δημόσιας υγείας και για αυτό το λόγο τα ρίχνει όλα στην ατομική ευθύνη των πολιτών. Ας δούμε όμως τι δεν αποτελεί ατομική ευθύνη των πολιτών. Ατομική ευθύνη δεν είναι ότι δεν έχουν γίνει μόνιμες προσλήψεις γιατρών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ). Ατομική ευθύνη δεν είναι το ότι ακόμη και οι κλίνες εντατικής θεραπείας που εγκαινίασε πολύ πρόσφατα ο κύριος Μητσοτάκης λειτουργούν με υγειονομικό προσωπικό που έχει μετακινηθεί από άλλες μονάδες. Ατομική ευθύνη δεν είναι ότι η Πρωτοβάθμια Υγεία στην επαρχία «έκλεισε» για να μεταφερθεί το υγειονομικό προσωπικό στα νοσοκομεία στο πρώτο κύμα της πανδημίας. Ατομική ευθύνη δεν είναι ότι οι μαθητές παρέλαβαν τις μάσκες φιάσκο στα σχολεία.. Και ατομική ευθύνη δεν είναι προφανώς η ανακοίνωση ότι θα ανοίξουν τα γήπεδα για τους φιλάθλους ενώ, η κυβέρνηση άλλαξε γνώμη μέσα σε λίγες μόλις ώρες, παρότι ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος επέμεινε ότι θα ανοίξουν τα γήπεδα και ότι ήταν σωστή η απόφαση του κυρίου Αυγενάκη. Όλα τα παραπάνω είναι καθαρή πολιτική ευθύνη της κυβέρνησης. Είναι προφανές ότι, η κυβέρνηση ΝΔ, σε κρίσιμα ζητήματα, ακόμη και στον τρόπο που άνοιξε η χώρα στον τουρισμό, με ανεκδιήγητες ανακοινώσεις του κυρίου Πέτσα ότι ανοίγουν τα σύνορα στη Βόρεια Ελλάδα τη μία μέρα, ακόμα και οι Καστανιές, και την επόμενη ημέρα ότι κλείνουν όλες οι συνοριακές συνδέσεις και ότι ανοίγει μόνο ο Προμαχώνας, δείχνει ότι δεν μπορεί και δεν είναι ικανή να διαχειριστεί επαρκώς τη σοβαρή αυτή κατάσταση. Η κυβέρνηση δεν επιδεικνύει η ίδια την ευθύνη που ζητάει από τους πολίτες», δήλωσε ο Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος, σε παρέμβασή του στην ΕΡΤ1 και την εκπομπή «…Από τις έξι».
Σημείωσε ότι τα παραπάνω συμβαίνουν ενώ έχουν περάσει πλέον αρκετοί μήνες από το πρώτο κύμα της πανδημίας και συνεχίζονται όλα αυτά τα περίεργα παιχνίδια και το αλαλούμ με τα γήπεδα, με τις μάσκες που δημοπρατήθηκαν ξανά και άλλα πολλά. «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης δημιουργούν ανησυχία στην κοινωνία. Οι πολίτες πρέπει να τηρήσουν τους κανόνες υγειονομικής ασφάλειας αλλά δε γίνεται η κυβέρνηση να ανατρέπει και να αλλάζει διαρκώς τους κανόνες που θεσπίζει η ίδια και να μην αναλαμβάνει την ευθύνη. ‘Έτσι καταρρέει οποιοδήποτε κλίμα εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας. Ο κύριος Μητσοτάκης δήλωσε ότι ήταν λανθασμένη η απόφαση για το άνοιγμα των γηπέδων και αναρωτιόμαστε ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη για αυτήν τη λάθος απόφαση; Τι πρέπει να καταλάβει η κοινωνία από αυτό από τα μέτρα αλαλούμ; Η κοινωνία αναρωτιέται: Γιατί να μπαίνουμε πενήντα και εκατό άτομα στο λεωφορείο το πρωί και να μην μπορούμε να πάμε σε ένα μαγαζί το απόγευμα; Πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στα σχολεία, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και να ενισχυθούν τα δημόσια νοσοκομεία με προσλήψεις αλλά, η κυβέρνηση φροντίζει μόνο να κάνει χατίρια σε κλινικάρχες. Και από την άλλη δυστυχώς «παίζει παιχνίδια» και με την υγεία και με την παιδεία».
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) (και όχι στα στρατιωτικά νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές) τετρακόσιες τριάντα (430) Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) και παρέδωσε πεντακόσιες εξήντα (560), τις αύξησε δηλαδή κατά τριάντα τοις εκατό (30%)», σημείωσε στη συνέχεια ο Σ.Φάμελλος και συνέχισε λέγοντας: «Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, μέχρι την πανδημία, δεν άνοιξε ούτε μία ΜΕΘ γιατί, δεν ήθελε να ανοίξει καμία νέα, δημόσια ΜΕΘ, αλλά να ιδιωτικοποιήσει τη λειτουργία του ΕΣΥ. ΣΔΙΤ στα δημόσια νοσοκομεία εξήγγειλε στις προγραμματικές της δηλώσεις. Προχωράει τώρα, μετά την κρίση, στη δημιουργία κάποιων ΜΕΘ, χωρίς μάλιστα να κάνει προσλήψεις υγειονομικών, για να λειτουργήσουν οι νέες αυτές μονάδες, αλλά μετακινεί προσωπικό από άλλες μονάδες. Στους αριθμούς τέλος ΜΕΘ που αναφέρει ο κύριος Μητσοτάκης δε θα έπρεπε να περιλαμβάνονται οι Μονάδες στα στρατιωτικά νοσοκομεία και στις ιδιωτικές κλινικές γιατί, με αυτόν τον τρόπο, είναι σαν να συγκρίνει μήλα με αχλάδια».
Ο Σ. Φάμελλος σχολίασε τέλος ως ακατανόητη την επιλογή της κυβέρνησης να αγνοεί τις εξελίξεις στην επιστήμη και την καινοτομία και τα νέα εργαλεία που αυτές μάς προσφέρουν σχετικά με την αντιμετώπιση κρίσεων και καταστροφών λόγω της κλιματικής αλλαγής. Στάθηκε στη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, το 2016, με τις νομοθετικές διατάξεις για την Προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή, βάσει των οποίων, όπως σημείωσε, οι Περιφέρειες θα έπρεπε ήδη να είχαν ολοκληρώσει και κυρώσει Σχέδια Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή που σε συνδυασμό με τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνου Πλημμύρας, θα τους έδιναν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να αναδιαρθρώσουν την αγροτική παραγωγή λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα. «Παρατηρούμε όμως μία μεγάλη στασιμότητα στην προσαρμογή της Διοίκησης και της αγροτικής παραγωγής σε αυτά τα νέα δεδομένα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθυστερεί η χώρα μας. Θα έπρεπε αυτά τα σχέδια να συνδυαστούν και με αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και με συστήματα προειδοποίησης (πολιτικής προστασίας). Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιλέγει να καθυστερεί η χώρα μας», είπε χαρακτηριστικά.