Μεγάλης σημασίας θα είναι το εργαλείο σύγκρισης τιμών της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων που θα συμβουλεύονται οι καταναλωτές, προκειμένου να αποφασίζουν σε μηναία βάση εάν θα αλλάξουν πάροχο ή όχι.
Αυτό θα γίνεται σχετικά εύκολα. Στους λογαριασμούς ρεύματος (ηλεκτρονικούς και έντυπους) και στα άλλα μηνύματα και e-mails που θα αποστέλλουν οι πάροχοι στους καταναλωτές, θα υπάρχει πλέον και ο κωδικός QR (θα σκανάρεται και θα διαβάζεται μέσω έξυπνου κινητού) και link, τα οποία θα παραπέμπουν στον ιστότοπο δημοσίευσης του εργαλείου σύγκρισης τιμών της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ).
Εκεί, οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται, κάθε μήνα για την τιμή του ειδικού, κοινού τιμολογίου του παρόχου τους και να τη συγκρίνουν με το σύνολο των προσφερόμενων τιμολογίων.
Πόσο δύσκολο θα είναι αυτό; Σήμερα στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δραστηριοποιούνται συνολικά 24 προμηθευτές. Παρά τον σημαντικό αριθμό προμηθευτών, η αγορά εξακολουθεί να εμφανίζει χαρακτηριστικά υψηλής συγκέντρωσης με τον δεσπόζοντα προμηθευτή την ΔΕΗ να εκπροσωπεί 5.596.512 μετρητές που αντιστοιχούν στο 72,60 % του συνόλου της αγοράς.
Στις τέσσερις ανωτέρω κατηγορίες, η ΔΕΗ διατηρεί τον μεγαλύτερο αριθμό μετρητών. Στους οικιακούς πελάτες εκπροσωπεί 3.808.294 μετρητές (71,92 %), στους οικιακούς πελάτες δικαιούχους ΚΟΤ εκπροσωπεί 510.287 μετρητές (72,58 %), στους εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες εκπροσωπεί 930.298 μετρητές (69,34 %) και τέλος στου λοιπούς πελάτες εκπροσωπεί 338.002 μετρητές (96,31 %).