Δ. Παπαστεργίου: Μέσα σε ελάχιστες μέρες πάνω από 170 πολίτες άλλαξαν πάροχο ενέργειας χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα Consent

Δ. Παπαστεργίου: Μέσα σε ελάχιστες μέρες πάνω από 170 πολίτες άλλαξαν πάροχο ενέργειας χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα Consent
Δευτέρα, 17/02/2025 - 15:39

Περισσότεροι από 170 διαφορετικοί χρήστες, σε σχεδόν μία εβδομάδα, έχουν δώσει συγκατάθεση (consent), μέσω του gov.gr, για τη διάθεση στοιχείων, με σκοπό τη σύναψη συμβολαίου και την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επιταχύνει μια σειρά από διαδικασίες, διευκολύνει σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών, περιορίζει ακόμα και την ψηφιακή γραφειοκρατία και ευνοεί τον ανταγωνισμό στην αγορά ενέργειας. Ήδη η υπηρεσία (consent) αξιοποιείται από το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας, η οποία όπως διατείνεται «έχει αναπτύξει τις υποδομές του για την εφαρμογή αυτής της καινοτόμου υπηρεσίας». Παράλληλα, όπως τονίζει ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου στο ΑΠΕ ΜΠΕ, σύντομα η υπηρεσία συγκατάθεσης αναμένεται να «επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου κινητής τηλεφωνίας».

«Η δυνατότητα Consent του gov.gr και του Gov.gr Wallet αποτελεί ένα ξεκάθαρο δείγμα της προσέγγισής μας για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας, ακόμη και στην ψηφιακή της μορφή και είναι μόνο η αρχή. Σταδιακά κάνουμε πράξη το πέρασμα από τη διακίνηση εγγράφων στη διακίνηση δεδομένων. Ήδη οι πολίτες με αυτό τον τρόπο αλλάζουν πάροχο ενέργειας και συνάπτουν ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε άλλες διαδικασίες, όπως η αλλαγή παρόχου κινητής τηλεφωνίας. Πρόκειται για μια δυνατότητα που εισάγει μια νέα αντίληψη στην αλληλεπίδραση κράτους-πολιτών και παράλληλα ευνοεί τον ανταγωνισμό στην αγορά. Αντί οι πολίτες να κουβαλούν έγγραφα, να στέλνουν email, να περιμένουν σε ουρές, απλά και εύκολα πατούν ένα κουμπί στο κινητό τους και επιτρέπουν την άντληση και τη διάθεση των απαραίτητων προσωπικών τους δεδομένων για την σχετική διαδικασία. Αν αναλογιστούμε τον χρόνο και την ταλαιπωρία που γλυτώνουν, δε μας κάνει καμία εντύπωση που μέσα σε ελάχιστες μέρες πάνω από 170 πολίτες επέλεξαν να αλλάξουν ή να συνάψουν συμβόλαιο με πάροχο ενέργειας χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα Consent», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

Είναι η δεύτερη δυνατότητα παροχής συγκατάθεσης (consent) -μετά τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου αυτοκινήτου- που δίνεται μέσω του gov.gr με στόχο τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Διοίκησης και την εύκολη και φιλική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Το προσεχές διάστημα, η επισκόπηση των στοιχείων και η συγκατάθεση θα δίνεται και μέσω ειδοποίησης (push notification) στο Gov.gr Wallet, το ψηφιακό πορτοφόλι, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τις διαδικασίες για τους πολίτες.

Για τη σύναψη νέου συμβολαίου ή την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας ή/και φυσικού αερίου, οι πολίτες ακολουθούν τα εξής βήματα:

- Eπισκέπτονται το φυσικό ή ηλεκτρονικό κατάστημα, επιλέγουν το προϊόν που επιθυμούν και αιτούνται την εκκίνηση της διαδικασίας σύναψης συμβολαίου ή αλλαγής παρόχου.

- Στη συνέχεια, είτε με ανακατεύθυνση από το ψηφιακό περιβάλλον του παρόχου είτε με εξατομικευμένο σύνδεσμο που δίνει ο πάροχος, εισέρχονται στη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία του gov.gr με τη χρήση κωδικών TaxisNet και κωδικού μιας χρήσης που τους αποστέλλεται στο πιστοποιημένο κινητό, το οποίο έχουν καταχωρήσει στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

- Τα απαραίτητα στοιχεία των πολιτών αντλούνται από τα μητρώα, που τηρούνται. Μετά την επισκόπησή τους, οι πολίτες δίνουν τη συναίνεσή τους (consent) για τη διαβίβαση των στοιχείων προς τον πάροχο.

- Η διαδικασία ολοκληρώνεται στο περιβάλλον του παρόχου με την υπογραφή της σύμβασης, την οποία οι πολίτες μπορούν να λάβουν και ηλεκτρονικά, καθώς και να την υπογράψουν με τη χρήση ψηφιακής υπογραφής.

Στο πλαίσιο της υπηρεσίας (consent) αντλούνται και διαβιβάζονται στοιχεία ταυτοποίησης, στοιχεία επικοινωνίας όπως έχουν καταχωριστεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στοιχεία ΑΦΜ και ΔΟΥ, διεύθυνση ακινήτου, καθώς και στοιχεία που επιβεβαιώνουν τη σχέση (ιδιόκτητο, μισθωμένο ή παραχωρημένο προς χρήση) του φυσικού προσώπου με το ακίνητο, μέσω του αριθμού παροχής για την περίπτωση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος. Σύντομα αυτό θα αποδεικνύεται και από τον Ηλεκτρονικό Κωδικό Αναγνώρισης Σημείου Παράδοσης (ΗΚΑΣΠ) για την περίπτωση προμήθειας φυσικού αέριου.