Ως εκ τούτου οι Αμερικανοί πολίτες έχουν αρχίσει να σκέφτονται την αλλαγή ορισμένων συνηθειών τους, τις οποίες είχαν αρχίσει να επαναφέρουν σιγά σιγά μετά το τέλος της καραντίνας.
Σημειώνεται πως οι τιμές της βενζίνης στις ΗΠΑ πλησιάζουν τον μέσο όρο ρεκόρ των 5 $ το γαλόνι. Η τιμή της κανονικής βενζίνης ήταν κατά μέσο όρο περίπου 4,986 δολάρια την Παρασκευή, αυξημένη κατά περίπου 22 ½ σεντς από την προηγούμενη εβδομάδα και σχεδόν 2 δολάρια το γαλόνι υψηλότερη σε σύγκριση με αυτήν την εποχή πέρυσι. Η Wall Street Journal σημειώνει πως οι τιμές της βενζίνης, καθώς και των καυσίμων ντίζελ και αεριωθουμένων, συνεχίζουν να δέχονται ανοδικές πιέσεις για πολλούς λόγους και γι’ αυτό είναι απίθανο να υποχωρήσουν σύντομα.
Η παραγωγή πετρελαίου και καυσίμου που επιχειρείται τις τελευταίες εβδομάδες ύστερα και από τις παροτρύνσεις του Προέδρου Μπάιντεν δεν έχει αυξηθεί αρκετά γρήγορα για να καλύψει την αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση, καθώς η αμερικανική οικονομία προσπαθεί να ανακάμψει από τους περιορισμούς της πανδημίας του κορονοϊού. Η ικανότητα παραγωγής καυσίμων των ΗΠΑ είχε πράγματι μειωθεί λόγω του κλεισίματος των διυλιστηρίων, ενώ οι εξαγωγές των ΗΠΑ παρέμειναν ισχυρές καθώς η δίψα για καύσιμα σε άλλα μέρη του κόσμου οδηγεί τους εμπόρους να κεφαλαιοποιούν τις ευκαιρίες αρμπιτράζ για την αποστολή τους στο εξωτερικό.
Η κατάσταση πλήττει κυρίως τις βιομηχανίες τροφίμων, αυτοκινήτων και φορτηγών, αλλά και αεροπορικές εταιρείες, καταστήματα λιανικής και πρατήρια καυσίμων, ακόμη και την ίδια την επιχείρηση πετρελαίου και φυσικού αερίου. Από αυτή την κατάσταση η Wall Street Journal «βλέπει» πιθανές πολιτικές συνέπειες γι τον Πρόεδρο Μπάιντεν και τους Δημοκρατικούς που επιδιώκουν να διατηρήσουν τον έλεγχο του Κογκρέσου στις ενδιάμεσες εκλογές του Νοεμβρίου.
Άλλωστε οι τιμές ρεκόρ της βενζίνης απειλούν να περιορίσουν τη ζήτηση καυσίμων, σύμφωνα με αναλυτές, οικονομολόγους και στελέχη. Οι οδηγοί αγοράζουν τώρα λιγότερα γαλόνια σε κάθε επίσκεψη σε βενζινάδικα, αλλά κάνουν πιο συχνά ταξίδια για να τροφοδοτήσουν καύσιμα. Οι υψηλότερες τιμές της βενζίνης μειώνουν την κατανάλωση, καθώς οι άνθρωποι προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες. Βραχυπρόθεσμα, μια άνοδος 10% στην τιμή της βενζίνης οδηγεί σε μείωση της κατανάλωσης βενζίνης κατά 2% έως 3%, δήλωσε ο Lucas Davis, οικονομολόγος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Μπέρκλεϋ προς τη Wall Street Journal.
Επιπλέον παρατηρείται και μεγάλη άνοδος των εισιτηρίων των αεροπορικών εταιρειών. «Η κινητήρια δύναμη των αυξήσεων των αεροπορικών εισιτηρίων είναι σχεδόν αποκλειστικά οι τιμές των καυσίμων των αεροσκαφών», δήλωσε ο Scott Kirby, Διευθύνων Σύμβουλος της United Airlines Holdings Inc., σε συνέντευξή του τον περασμένο μήνα, σημειώνοντας ότι το κόστος των καυσίμων έχει σχεδόν διπλασιαστεί από την ίδια περίοδο το 2019. Σε ότι αφορά στον τομέα των τροφίμων το κόστος μεταφοράς πρώτων υλών από τα αγροκτήματα και τα εργοστάσια στους διανομείς και τους λιανοπωλητές έχει αυξηθεί, συμβάλλοντας σε υψηλότερους λογαριασμούς παντοπωλείου για τους καταναλωτές.