Η ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο επιβράδυναν τις προσπάθειες να αποκλείσουν τη Ρωσία από την πιο σημαντική αγορά ναυτασφαλίσεων εν μέσω ανησυχιών ότι μια πλήρης απαγόρευση της ασφάλισης θα περιόριζε την παγκόσμια προσφορά πετρελαίου και θα ωθούσε τις τιμές του πετρελαίου ακόμη υψηλότερα, αναφέρουν οι Financial Times, επικαλούμενοι αξιωματούχους του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο επρόκειτο να ενταχθεί σε μια απαγόρευση ασφάλισης της ΕΕ, αφού το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησαν τον Μάιο να κλείσουν από κοινού την πρόσβαση της Ρωσίας στην ασφάλιση φορτίων πετρελαίου. Σύμφωνα με τα σχέδια αυτά, η Ρωσία θα αποκλειόταν ουσιαστικά από πάνω από το 90% της παγκόσμιας αγοράς ασφάλισης φορτίων πετρελαίου.
Η απαγόρευση της ασφάλισης επρόκειτο να αποτελέσει πολύ μεγαλύτερη υπόθεση από το πραγματικό εμπάργκο της ΕΕ στις ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου, καθώς θα ακρωτηρίαζε τη δυνατότητα της Ρωσίας να εξάγει αργό οπουδήποτε στον κόσμο, ανέφεραν τότε αναλυτές.
Ωστόσο, το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει ακόμη εισαγάγει τέτοιους περιορισμούς στις ναυτασφαλίσεις, σημειώνουν οι FT. Η συμμετοχή του Ηνωμένου Βασιλείου με το σύστημα είναι κρίσιμη, επειδή το Λονδίνο και το Ηνωμένο Βασίλειο φιλοξενούν πολλές από τις μεγαλύτερες ναυτασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο.
«Δεν υπάρχει καμία τρέχουσα απαγόρευση του Ηνωμένου Βασιλείου που να επηρεάζει τις παγκόσμιες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου», δήλωσε στους FT ο Πάτρικ Ντέιβισον, διευθυντής αναδοχής της Lloyd's Market Association.
Η ΕΕ έχει επίσης χαλαρώσει ορισμένους από τους αρχικούς ασφαλιστικούς περιορισμούς, αφού δήλωσε πριν από δέκα ημέρες ότι «Με σκοπό να αποφευχθούν πιθανές αρνητικές συνέπειες για την επισιτιστική και ενεργειακή ασφάλεια σε όλο τον κόσμο, η ΕΕ αποφάσισε να επεκτείνει την εξαίρεση από την απαγόρευση για τη συμμετοχή σε συναλλαγές με ορισμένες κρατικές οντότητες όσον αφορά τις συναλλαγές για γεωργικά προϊόντα και τη μεταφορά πετρελαίου σε τρίτες χώρες».
Έτσι, η ΕΕ ουσιαστικά εξακολουθεί να επιτρέπει τις συναλλαγές με τις κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας, εάν η μεταφορά του πετρελαίου είναι για τρίτες χώρες, δηλαδή τέτοιες εκτός της ΕΕ.
Οι ανησυχίες για την εκτίναξη των τιμών της ενέργειας έχουν ωθήσει τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιδιώξουν να πείσουν τους μεγάλους εισαγωγείς πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων των βασικών αγοραστών της Ρωσίας αυτές τις ημέρες, της Κίνας και της Ινδίας, να προσυπογράψουν ένα σχέδιο για την επιβολή ανώτατου ορίου στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου που αγοράζουν. Η ομάδα G7 των κορυφαίων βιομηχανικών χωρών, με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες, εξετάζει το ενδεχόμενο να άρει την απαγόρευση της ασφάλισης και όλων των υπηρεσιών που επιτρέπουν τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, εάν το πετρέλαιο αυτό αγοράζεται σε ή κάτω από μια συγκεκριμένη τιμή, η οποία δεν έχει ακόμη αποφασιστεί.