Δημόσιες και ιδιωτικές εταιρείες έχουν επιδείξει τεράστια ικανότητα σχεδιασμού τέτοιων έργων τους τελευταίους μήνες, επιβεβαιώνοντας πως σε αναπτυξιακό/κατασκευαστικό επίπεδο οι Γερμανοί όταν θέλουν τρέχουν πιο γρήγορα από τον καθένα.
Ωστόσο έρευνα του New Climate Institute δείχνει πως οι πολλοί μόνιμοι τερματικοί σταθμοί LNG– 11 σχεδιάζονται προς το παρόν –θα απειλήσουν τις επιδιώξεις για το κλίμα και θα παραβιάσουν τον νόμο για την προστασία του κλίματος και των διεθνών υποχρεώσεων βάσει της συμφωνίας του Παρισιού για την προστασία του κλίματος. Ακόμα στην έρευνα αναφέρεται ότι η μανία κατασκευής τερματικών σταθμών είναι υπερβολική και ξεπερνά τις πραγματικές ανάγκες, καθώς περίπου σε μια δεκαετία αυτοί οι σταθμοί θα αποδειχθούν άχρηστοι.
Κεντρικό σημείο της έκθεσης του New Climate Institute αποτελεί η ενθάρρυνση της συνέχισης των προσπαθειών εξοικονόμησης από νοικοκυριά, επιχειρήσεις και κράτος, καθώς σε μια τέτοια περίπτωση δεν θα χρειάζονταν καθόλου όλοι αυτοί οι τερματικοί σταθμοί. Επισημαίνεται, δε, ότι με τις εισαγωγές από γειτονικές χώρες να παραμένουν στο ίδιο υψηλό επίπεδο με τους τελευταίους μήνες, 86 δισεκατομμύρια m3 ετησίως, υπάρχουν περιθώρια στη γερμανική κατανάλωση για εξοικονόμηση.
Μάλιστα αναφέρεται πως η Γερμανία θα μπορούσε να κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να μειώσει περαιτέρω τη ζήτηση φυσικού αερίου προκειμένου να επιτύχει τον στόχο μείωσης που έχει θέσει η ίδια, ή ακόμα καλύτερα, έναν πιο αυστηρό στόχο μείωσης συμβατό με 1,5°C.
Ακόμα στην έκθεση επισημαίνεται πως οι τερματικοί σταθμοί που κατασκευάζονται αυτή την περίοδο, το 2035 δεν θα χρειάζονται πλέον. Και τονίζεται: «Ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που οι εισαγωγές από την ολλανδική παραγωγή και το LNG μέσω της Ολλανδίας, του Βελγίου και της Γαλλίας θα εκλείψουν εντελώς, η εγχώρια παραγωγή θα μειωθεί πλήρως και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο οι νορβηγικές εισαγωγές, ενώ οι προγραμματισμένοι πλωτοί τερματικοί σταθμοί θα επαρκούν για να μετριάσουν το χάσμα. Τα μόνιμα εγκατεστημένα τερματικά θα είναι απλώς εφεδρικά σε αυτήν την περίπτωση».
Τέλος υπογραμμίζεται, σε σχέση με την κλιματική αλλαγή, ότι η επίτευξη των κλιματικών στόχων μετά την πλήρη λειτουργία των προγραμματισμένων τερματικών σταθμών LNG θα ήταν σχεδόν αδύνατη. «Εάν η Γερμανία χρησιμοποιούσε το 100% των 11 τερματικών σταθμών LNG που σχεδιάζονται τώρα, οι εκπομπές CO2 από την καύση του φυσικού αερίου που εισάγεται μόνο μέσω αυτών θα αντιστοιχούσαν στο ένα τρίτο των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου που επιτρέπονται στο πλαίσιο της πορείας-στόχου το 2030», αναφέρεται, χωρίς αυτό να περιλαμβάνει τις εκπομπές CO2 και τις ανεξέλεγκτες εκπομπές μεθανίου από την εξόρυξη και τη μεταφορά.