Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την προηγούμενη βδομάδα ένα γερμανικό μέτρο στήριξης 40 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου χερσαίου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στο Brunsbüttel. Το μέτρο θα συμβάλει στην ασφάλεια και στη διαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού στη Γερμανία και θα βοηθήσει στον τερματισμό της εξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα σύμφωνα με το σχέδιο REPowerEU.
Η Γερμανία κοινοποίησε στην Επιτροπή τα σχέδιά της να υποστηρίξει την κατασκευή και τη λειτουργία ενός νέου τερματικού σταθμού LNG που βρίσκεται στο Brunsbüttel, με ετήσια δυναμικότητα 10 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων. Ο τερματικός σταθμός περιλαμβάνει εγκαταστάσεις εισαγωγής, αποθήκευσης και διανομής και προγραμματίζεται να ξεκινήσει τη λειτουργία του έως τα τέλη του 2026.
Ο τερματικός σταθμός LNG θα κατασκευαστεί λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνικές προδιαγραφές που είναι απαραίτητες για να επιτραπεί η μετατροπή του σε τερματικό για την εισαγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Ο τερματικός σταθμός θα επωφεληθεί από τον κανονισμό τιμολογίων, που έχει ήδη εγκριθεί από τη γερμανική ρυθμιστική αρχή και τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι συνάδει με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς.
Την ίδια ώρα η Γερμανία θα πρέπει να εισάγει έως και το 70% της ζήτησης υδρογόνου στο μέλλον, καθώς στοχεύει να γίνει κλιματικά ουδέτερη έως το 2045, σύμφωνα με μια επικαιροποιημένη κυβερνητική στρατηγική που δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα.
Το γερμανικό υπουργικό συμβούλιο ενέκρινε μια νέα στρατηγική για το υδρογόνο, θέτοντας κατευθυντήριες γραμμές για την παραγωγή υδρογόνου, τις υποδομές μεταφορών και τα σχέδια αγοράς.
Η μεγαλύτερη οικονομία στην Ευρώπη επιδιώκει να επεκτείνει την εξάρτηση από το υδρογόνο ως μελλοντική πηγή ενέργειας για να μειώσει τις εκπομπές θερμοκηπίου στους βιομηχανικούς τομείς και να μειώσει την εξάρτηση από τα εισαγόμενα ορυκτά καύσιμα.
Στόχος η παραγωγή πράσινου υδρογόνου με χρήση ηλιακής και αιολικής ενέργειας. Αυτός είναι ένας από τους στόχους του σχεδίου της Γερμανίας για μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα.
Ωστόσο, ακόμη και με τον διπλασιασμό του στόχου της εγχώριας χωρητικότητας ηλεκτρόλυσης της χώρας για το 2030 σε τουλάχιστον 10 GW, η Γερμανία θα χρειαστεί να εισάγει περίπου το 50% έως 70% της ζήτησης υδρογόνου, που προβλέπεται σε 95 έως 130 TWh το 2030, έδειξε η στρατηγική.