Ο Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου, Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών της Τουρκίας, δήλωσε ότι στόχος τους είναι να καταστεί η περιοχή της Μεσογείου ένα νέο κέντρο έλξης λιμανιών του κόσμου δηλώνοντας ότι «με τα δύο λιμάνια που θα κατασκευαστούν στη Μερσίνα και τα Άδανα, θα δημιουργηθεί ένας νέος εμπορικός άξονας στο παγκόσμιο εμπόριο και στους διεθνείς διαδρόμους μεταφορών».
Αναφέροντας ότι έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες του πρώτου σταδίου του έργου στο Mersin Logistics Port, ο Ουράλογλου δήλωσε ότι «ως αποτέλεσμα των μελετών, η χωρητικότητα του λιμανιού προβλέπεται να είναι περίπου 10 εκατομμύρια TEU ετησίως. Το δεύτερο στάδιο του λιμανιού, του οποίου έχουν ολοκληρωθεί οι πρώτες μελέτες μελέτης, έχει ξεκινήσει».
Ο Τούρκος Υπουργός δήλωσε επίσης ότι έχουν ξεκινήσει οι μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή του λιμένα Mersin Logistics Port και στο πλαίσιο αυτό έχουν συναφθεί συμβάσεις για τον καθορισμό της θέσης, το σχέδιο γενικού χωροταξικού σχεδίου, τις τομές, την επεξηγηματική έκθεση, την προετοιμασία του κατά προσέγγιση κόστους και την προετοιμασία της έκθεσης σκοπιμότητας.
Τονίζοντας ότι η διαδικασία του έργου του κύριου λιμένα εμπορευματοκιβωτίων των Αδάνων, το οποίο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί στην περιοχή Γιουμουρταλίκ, βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε ότι ο λιμένας θα έχει ετήσια ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων 9 εκατομμυρίων TEU.
Ο Ουράλογλου δήλωσε ότι υπάρχουν 44 λιμάνια στο Χατάι-Αλεξανδρέτα, τα Άδανα και τη Μερσίνα στην περιοχή της Μεσογείου και ότι η ετήσια χωρητικότητά τους είναι περίπου 100 εκατομμύρια τόνοι χύδην φορτίου, 170 εκατομμύρια τόνοι υγρού φορτίου και 4,5 εκατομμύρια TEU εμπορευματοκιβωτίων, πρόσθεσε δε ότι οι χωρητικότητες στην περιοχή θα ξεπεραστούν με τα νέα λιμάνια που θα κατασκευαστούν.
Επισημαίνοντας ότι η Τουρκία διαθέτει μια σημαντική θαλάσσια περιοχή για τις περιοχές της Μαύρης Θάλασσας, της Δυτικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής στην ακτογραμμή της μήκους 8.333 χιλιομέτρων, η οποία παρέχει απευθείας θαλάσσιες συνδέσεις με διάφορες χώρες, ο Τούρκος Υπουργός δήλωσε ότι τα λιμάνια της Τουρκίας έχουν ζωτική σημασία για την οικονομία.
Δηλώνοντας ότι η λιμενική βιομηχανία της περιοχής θα αναμορφωθεί με τα νέα λιμάνια, σημείωσε ότι «χάρη σε αυτά τα λιμάνια, προβλέπουμε νέες ανακαλύψεις σε κύριους τομείς όπως η βιομηχανία, η εφοδιαστική, η εξόρυξη, η γεωργία, η κλωστοϋφαντουργία, η κτηνοτροφία και η ενέργεια στην περιοχή. Στόχος μας είναι η περιοχή της Μεσογείου να γίνει ένα νέο κέντρο προσέλκυσης λιμανιών στον κόσμο. Τα λιμάνια θα δημιουργήσουν περίπου 50 χιλιάδες έμμεσες και 10 χιλιάδες άμεσες ευκαιρίες απασχόλησης στην περιοχή. Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Τουρκίας θα επηρεαστεί με περίπου 2,5 δισεκατομμύρια λίρες[περίπου 80 εκατ.ευρώ] σε άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες οικονομικές επιπτώσεις, συνολικού τζίρου 20 δισεκατομμυρίων λιρών [περίπου 63 εκατ. ευρώ]. Με τα δύο λιμάνια που θα κατασκευαστούν στη Μερσίνα και τα Άδανα, θα δημιουργηθεί ένας νέος εμπορικός άξονας στους παγκόσμιους εμπορικούς και διεθνείς διαδρόμους μεταφορών».
Ο Ουράλογλου τέλος δήλωσε ότι με τα λιμάνια που θα δημιουργηθούν στη Μεσόγειο, ο Περσικός Κόλπος θα συνδεθεί με τη Μεσόγειο μέσω του Ιράκ και της Τουρκίας και τα φορτία των πλοίων μεγάλης χωρητικότητας που έρχονται από τη διώρυγα του Σουέζ θα διανέμονται μέσω της Τουρκίας, ενώ τα φορτία που μεταφέρονται με σιδηροδρομικές και χερσαίες διαδρομές στους διαδρόμους ανατολής-δύσης, νότου-βορρά θα μπορούν να περάσουν στη Μεσόγειο μέσω της Τουρκίας.