Προσφάτως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγήθηκε την πλήρη απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035, μια πολιτική που θεωρείται ιδιαιτέρως επιθετική πολιτική και που σύμφωνα με στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας όπως ο επικεφαλής της Renault, Luca de Meo, θα μπορούσε να έχει αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον αλλά και στην κοινωνία.
Αναλυτικότερα, σε δηλώσεις του στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Future of the Car» που διοργανώθηκε από τους Financial Times, το Νο1 της Renault εξήγησε ότι η βιαστική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν θα είναι επωφελής για τον πλανήτη και το περιβάλλον καθώς αν οι επενδύσεις στοχεύσουν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αυτό θα σήμαινε την διακοπή της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθιστώντας του έτσι πιο ρυπογόνους από όσο θα μπορούσαν να γίνουν.
«Το πρώτο πράγμα που θέλω να σημειώσω είναι ότι η Renault είναι επικεντρωμένη στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Ξεκινήσαμε πολύ νωρίς να δραστηριοποιούμαστε στο είδος και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι τα ηλεκτροκίνητα και ενδεχομένως το υδρογόνο μπορούν να αποτελέσουν τη λύση σε ορισμένες εφαρμογές. Ωστόσο αν εξετάσει κανείς τα δεδομένα θα διαπιστώσει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών δεν έχουν φτάσει ακόμα στο ζενίθ τους. Υπάρχουν προκλήσεις κοινωνικές, χρηματοοικονομικές αλλά και περιβαλλοντικές που θα πρέπει να εξεταστούν», τόνισε χαρακτηριστικά ο Luca De Meo.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς ο Luca de Meo δεν είναι ο πρώτος ούτε και ο μοναδικός ανάμεσα στα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας που κρούουν των κώδωνα του κινδύνου σε ό,τι αφορά τις «ταχύτητες» μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση.
Προσφάτως ο επικεφαλής του ομίλου VW, Herbert Diess, δήλωσε ότι είναι πολύ νωρίς για την αυτοκινητοβιομηχανία να ενστερνιστεί ολοκληρωτικά την ηλεκτροκίνηση, διευκρινίζοντας από το ίδιο βήμα, ότι η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα υπάρχει ωστόσο δεν μπορεί να καλυφθεί λόγω των προκλήσεων που αφορούν την παραγωγή ενώ ακόμα και αυτές να αντιμετωπίζονταν, θα γινόταν ακόμα σαφέστερη η έλλειψη στις υποδομές που ουσιαστικά θα επιτρέψουν την διάδοση και την εδραίωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος, ο επικεφαλής του ομίλου BMW, Oliver Zipse, είχε δηλώσει λίγο πριν την εκπνοή του 2021 ότι η πρόωρη εγκατάλειψη των κινητήρων εσωτερικής καύσης θα έβλαπτε τόσο τον όμιλο τον οποίο εκπροσωπεί όσο και το σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και «δεν θα ωφελούσε ούτε το περιβάλλον ούτε και κανέναν άλλο» όπως χαρακτηριστικά είχε τονίσει.