Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW δήλωσε την Τετάρτη ότι σκοπεύει να επιταχύνει την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεσμευόμενη ότι το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2030 θα είναι με μπαταρία. Μάλιστα, η εταιρεία παρουσίασε και ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο τρεις μήνες πριν από το προβλεπόμενο.
Ωστόσο, η BMW δεν ακολούθησε το παράδειγμα της General Motors και άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες έχουν δηλώσει ότι ο στόχος τους είναι η σταδιακή κατάργηση των επιβατηγών οχημάτων εσωτερικής καύσης έως μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Αντ’ αυτού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα προσαρμόσει την παραγωγή μεταξύ μπαταριών, υβριδικών και αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς διαφορετικά μέρη του κόσμου υιοθετούν την ηλεκτροκίνηση με διαφορετικούς ρυθμούς.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Zipse, δήλωσε κατά τη διάρκεια της ετήσιας συνέντευξης τύπου της εταιρείας ότι η ηλεκτροκίνηση προχωρά με «μεγαλύτερη ταχύτητα». Ανέφερε ότι η BMW θα πουλήσει το εκατομμυριοστό ηλεκτροκίνητο όχημά της φέτος και ότι μέχρι το 2025 θα πουλήσει και άλλα εκατομμύρια οχήματα. Μάλιστα, είπε ότι η εταιρεία εργάζεται σε ένα καινούριο, ηλεκτρικό πλαίσιο για όλα τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν από το 2025.
Ο Oliver Zipse, κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής τηλεδιάσκεψης με δημοσιογράφους δήλωσε ότι δεν υπήρχε «ημερομηνία λήξης» για την ανάπτυξη και πώληση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ανέφερε ότι είναι απίθανο όλες οι αγορές σε όλο τον κόσμο να κινηθούν σε ηλεκτρική ενέργεια την ίδια στιγμή και ότι η εταιρεία σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες στις 140 αγορές της «εφόσον οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αυτά τα προϊόντα».
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι τα plug-in υβρίδικά της BMW «είναι εδώ για να μείνουν για αρκετό καιρό» παρά την πρόσφατη κριτική της τεχνολογίας από περιβαλλοντολόγους ότι ορισμένοι ιδιοκτήτες βασίζονται κυρίως στον κινητήρα ντίζελ. Τέτοια υβριδικά έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπομπές, αλλά έχουν τον συμβατικό κινητήρα σε περίπτωση που δεν υπάρχει διαθέσιμο σημείο φόρτισης. Τα υβριδικά προσφέρουν επίσης τη γρήγορη επιτάχυνση και τη μείωση των θορύβων που προέρχονται από έναν ηλεκτρικό κινητήρα.
Ο Zipse ανέφερε την «απόλυτη οδηγική απόλαυση» από τα υβριδικά, ως έναν λόγο που πιστεύει ότι το μέλλον τους «μόλις ξεκίνησε».
Η BMW χρησιμοποίησε την ευκαιρία για να αποκαλύψει την έκδοση παραγωγής του i4, ενός οχήματος με μπαταρία με τέσσερις πόρτες και κεκλιμένη γραμμή οροφής που ονομάζεται «gran coupe» από την εταιρεία. Το αυτοκίνητο θα προστεθεί στα τρία υπάρχοντα ηλεκτρικά - το i3, Mini SE και το iX3 sport 7- και αναφέρεται και ένα πέμπτο αυτοκίνητο, το iX, το οποίο αναμένεται επίσης να κυκλοφορήσει φέτος.
Η BMW ανέφερε επίσης τη δυνατότητα κατασκευής αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας κυψέλες καυσίμου υδρογόνου αντί για μπαταρίες.
Τέλος, σημείωσε ότι δεν πρόκειται να ακολουθήσει τον ανταγωνιστή Volkswagen στην κατασκευή ενός δικτύου εργοστασίων μπαταριών, αλλά αντίθετα σκοπεύει να συνεργαστεί στενά με τους συνεργάτες για να προμηθευτεί τις μπαταρίες που χρειάζεται. Αναφέρεται ότι η Volkswagen δήλωσε τη Δευτέρα ότι θα κατασκευάσει ένα δίκτυο έξι μεγάλων εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη, βασιζόμενη στις δύο υπάρχουσες εγκαταστάσεις της στη Γερμανία και τη Σουηδία.
Με πληροφορίες από: ΑΡ