Η Volkswagen βρίσκεται σε συνομιλίες με προμηθευτές για να εξασφαλίσει άμεση πρόσβαση σε πρώτες ύλες μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) μέσω συνεργασιών, δήλωσε μέλος του διοικητικού συμβουλίου της στο Reuters την Τρίτη.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ασκήσει περισσότερο έλεγχο στα βασικά εξαρτήματα της αλυσίδας εφοδιασμού της, όπως ημιαγωγοί και λίθιο, ώστε να μπορεί να ξεπεράσει τυχόν πιθανά σημεία συμφόρησης και να διατηρήσει τα εργοστάσιά της σε πλήρη ισχύ.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί επίσης να φτάσει αντιπάλους όπως η Tesla και η BMW που έχουν ήδη επιτύχει συμφωνίες εφοδιασμού με παραγωγούς λιθίου, ένα από τα κύρια συστατικά των μπαταριών EV.
Η απόκτηση άμεσου ελέγχου της προσφοράς πρώτων υλών για μπαταρίες EV - οι οποίες περιλαμβάνουν επίσης γραφίτη, κοβάλτιο και νικέλιο - είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την καλύτερη διαχείριση του κόστους, δήλωσε ο Schmall.
«Το 80% του κόστους των κυψελών καθορίζεται από τις πρώτες ύλες. Επομένως, είναι προφανές ότι πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο».
Ενώ ο Schmall δεν ανέφερε πιθανούς προμηθευτές, δήλωσε ότι ο στόχος της Volkswagen είναι να έχει έναν μικρό αριθμό μεγαλύτερων παικτών για να διατηρήσει τον έλεγχο της πολυπλοκότητας.
Η αγορά λιθίου ελέγχεται από εταιρείες εξόρυξης όπως η αμερικανική εταιρεία Albemarle, η Tianqi Lithium της Κίνας και η Sociedad Quimica y Minera της Χιλής.
Μεταξύ άλλων, η Volkswagen επιδιώκει στενότερους δεσμούς με τη BASF, έναν από τους μεγαλύτερους προμηθευτές υλικών μπαταριών στον κόσμο.
Και οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν την περασμένη εβδομάδα μαζί με την Daimler και την Fairphone για να διερευνήσουν τρόπους παραγωγής λιθίου από το πεδίο αλατιού της Atacama στη Χιλής, το οποίο φιλοξενεί το ένα τέταρτο της τρέχουσας προσφοράς λιθίου στον κόσμο.
Πηγή: Reuters