Η κλιματική αλλαγή δοκιμάζει τις αντοχές και των υποδομών στην ενέργεια. Στόχος των επόμενων δεκαετιών να γίνουν επενδύσεις εκατ. στην Ευρώπη που θα συμβάλουν στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των ενεργειακών δικτύων έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Ανάμεσα στις πρωτοβουλίες που είναι σε εξέλιξη είναι εκείνη με την ονομασία Eye in the Sky, ένα έργο καινοτομίας που αξιοποιεί τη διαστημική τεχνολογία. Ειδικότερα το έργο με επικεφαλής τη National διερευνά πώς οι δορυφορικές εικόνες και η ανάλυση δεδομένων θα μπορούσαν να βελτιώσουν την ορατότητα της υποδομής του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου της Βρετανίας, όλο το εικοσιτετράωρο.
Το έργο εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι δορυφορικές εικόνες και τα αναλυτικά στοιχεία μπορούν να μεταδοθούν σε ειδικούς μηχανικούς για να αξιολογήσουν τις αλλαγές στην υποδομή που προκαλούνται από ακραίες καιρικές συνθήκες ή ανθρώπινη παρέμβαση. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα για ταχεία εκτίμηση του κινδύνου ή της ζημιάς.
Υπολογίζεται ότι οι καινοτομίες που διερευνώνται μέσω του έργου θα μπορούσαν να αποφέρουν έως και 22 εκατομμύρια λίρες σε εξοικονόμηση κόστους σε μια δεκαετία, με περαιτέρω οφέλη για τους καταναλωτές μέσω της ταχύτερης επαναφοράς του συστήματος και της καλύτερης αξιοπιστίας του δικτύου. Όλα τα ενεργειακά δίκτυα, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την τεχνολογία.
Ο Giles Dickson, Διευθύνων Σύμβουλος της WindEurope, πρόσφατα ανέφερε ότι ο στόχος που έθεσε η Επιτροπή να καταναλώνεται έως το 2050 ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ κατά 75% είναι εφικτός, αν και με ορισμένες επιφυλάξεις. Ανέφερε την ανάγκη να υπάρχουν επενδύσεις στα δίκτυα. "Χωρίς επιπλέον επενδύσεις, απλά δεν θα μπορέσουμε να φέρουμε τις μεγάλες ποσότητες πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από τα αιολικά πάρκα εκεί που χρειάζεται" σημείωσε χαρακτηριστικά. Καθώς το 76% του ηλεκτρικού δικτύου της Ευρώπης εξακολουθεί να βασίζεται σε ορυκτά καύσιμα για ηλεκτρική ενέργεια, είναι σημαντικό το ποσοστό της ηλεκτροκίνησης έως το 2050 να ανέλθει στο 60%.