Σε σχετική ανακοίνωση του Συνδικάτου Αυτοκινιτιστών Ταξί Αττικής αναφέρει:
Από τον Αύγουστο του 2021 ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας είχε προαναγγείλει νέο πρόγραμμα επιδότησης για την αντικατάσταση έως και 2.000 ταξί. Το συνολικό ύψος του νέου προγράμματος ανέρχεται σε 40 εκατ. ευρώ και αφορά επιδότηση ύψους 22.500 ανά όχημα (επιδότηση και απόσυρση οχήματος).
Το ΣΑΤΑ έχει ξεκαθαρίσει την θέση του σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση:
- Τα ηλεκτροκίνητα ταξί μπορούν να δουλεύουν μόνο μία βάρδια λόγω της μικρής επάρκειας των μπαταριών.
- Στην παρούσα φάση και με τα σημερινά δεδομένα της ηλεκτροκίνησης είναι αντιεπαγγελματικά για τον Αθηναίο αυτοκινητιστή ταξί.
- Έχουμε ζητήσει ήδη την άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης μόνο ηλεκτροκίνητων ταξί από το 2026 για την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη.
- Δεν αποκλείουμε την ηλεκτροκίνηση ως επιλογή για όποιον συνάδελφο το επιθυμεί, αλλά δεν μπορούμε να παροτρύνουμε τον κλάδο να επενδύσει σε κάτι, που αυτή την στιγμή είναι ασύμφορο και αντιεπαγγελματικό.
Το ΣΑΤΑ εμμένει στην πρότασή του και ζητά επιδότηση για όλους τους τύπους αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται ως ταξί. Είναι σχήμα οξύμωρο, από την μία πλευρά το Υπουργείο Μεταφορών να δίνει (ορθώς) παράταση στην υποχρέωση αντικατάστασης αυτοκινήτου λόγω της άσχημης οικονομικής συγκυρίας και από την άλλη η κυβέρνηση –μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας- να υποχρεώνει τον κλάδο σε βάναυση, άμεση και υποχρεωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Δεν μπορούμε λοιπόν να πανηγυρίσουμε γι αυτή την επιδότηση γιατί είναι ευδιάκριτα …και το τυρί και η φάκα. Ας πανηγυρίσουν όσοι έχουν άριστες σχέσεις με το κυβερνών κόμμα και σχεδιάζουν πως θα μικρύνουν το ταξί και πως θα ελαχιστοποιήσουν την δυναμική και την αγωνιστικότητα του ΣΑΤΑ. Η Αθήνα δεν ξεπουλιέται, δεν συμβιβάζεται, δεν υποκύπτει.