Η δράση αφορά τους μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού από σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης. Οι μαθητές, από τον Ιανουάριο έως τον Μάρτιο, θα επισκέπτονται την αίθουσα «Μανώλης Αναγνωστάκης» του Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης, θα ενημερώνονται για τις έξυπνες πόλεις, θα εργάζονται σε ομάδες και θα παρουσιάζουν τις ιδέες τους ενώ στο τέλος θα κατασκευάζουν με αυθεντικό εξοπλισμό «LEGO WeDo2» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα κάνουν αγώνες.
«Οι μικροί συμπολίτες μας βρίσκονται σήμερα στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας επεξεργάζονται το όραμά τους για την πόλη, το περιβάλλον και συγχρόνως για την αυθεντικότητα, την αξία δηλαδή του να χρησιμοποιούμε αυθεντικά προϊόντα. Χαίρομαι που συμμετείχα κι εγώ σήμερα», δήλωσε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας που καλωσόρισε τα παιδιά.
«Τα μαθήματα STEAM και ρομποτικής έχουν στόχο να έρθουν παιδιά των τελευταίων τάξεων του Δημοτικού σε επαφή με τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία. Ως οργανισμός που διαφυλάσσει τη διανοητική ιδιοκτησία, έχει μεγάλη σημασία για μας να εντρυφήσουν οι μαθητές από μικρή ηλικία και να κατανοήσουν τους όρους της καινοτομίας, της διανοητικής ιδιοκτησίας και την προστασία της. Πολλά από αυτά τα παιδιά θα λάβουν το ερέθισμα να κάνουν τις δικές τους εφευρέσεις στο μέλλον και να καταλάβουν την αξία που έχουν τα επινοήματα του ανθρώπινου μυαλού», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας Παναγιώτης Κανελλόπουλος που επισκέφθηκε το Δημαρχείο την πρώτη μέρα διεξαγωγής του προγράμματος.
«Για δεύτερη χρονιά υλοποιούμε σε συνεργασία με τον ΟΒΙ το πρόγραμμα STEAM Greece και δίνουμε σε πάνω από 400 μαθητές από δέκα σχολεία του Δήμου Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με την επιστήμη, την τεχνολογία και να διαμορφώσουν το δικό τους όραμα για τις έξυπνες πόλεις του μέλλοντος», δήλωσε ο Αλέξανδρος Μπαρμπουνάκης – Αντιδήμαρχος Παιδείας.
«Σχεδιάζουμε και υλοποιούμε καινοτόμα προγράμματα που εισάγουν τα παιδιά στις νέες τεχνολογίες και τις επιστήμες. Το σημερινό πρόγραμμα λέγεται «Smart Cities for Young Students» (Έξυπνες πόλεις για μαθητές). Μέσα από αυτό τα παιδιά δίνουν τις δικές τους ιδέες για το πώς θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στις πόλεις του μέλλοντος, σε ποιες πόλεις θέλουν αυτά να ζήσουν το μέλλον. Το σχεδιάζουν σε μακέτα, καταγράφουν τις προτάσεις τους και στη συνέχεια κατασκευάζουν ένα έξυπνο αυτοκίνητο που λειτουργεί με αισθητήρες», εξηγεί ο υπεύθυνος υλοποίησης του προγράμματος Χάρης Θεοχαρούδης, Διευθυντής των Προγραμμάτων Steam Greece.