Όσον αφορά στις ΠΟΑΥ Αττικής:
ΠΟΑΥ Διαπορίων Νήσων (ΠΑΥ Α.10): Έχει ήδη εγκριθεί από ΚΕΣΥΠΟΘΑ ΚΑΙ ΚΕΣΥΧΩΘΑ. Βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας του σχεδίου διατάγματος από τη Δ/νση Νομοθετικού Έργου του ΥΠΕΝ, προκειμένου να αποσταλεί για έλεγχο στο ΣτΕ.
ΠΟΑΥ Πόρου (ΠΑΥ Α.8): Έχει ολοκληρωθεί η δημόσια διαβούλευση της ΣΜΠΕ και έχει εκδοθεί εισηγητική έκθεση περιβαλλοντικής έγκρισης της ΠΟΑΥ από τη ΔΙΠΑ. Εν συνεχεία, η Δ/νση Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών θα εισηγηθεί το θέμα στα ΚΕΣΥΧΩΘΑ / ΚΕΣΥΠΟΘΑ.
ΠΟΑΥ Μεγάρων (ΠΑΥ Β.7): Έχει θεσμοθετηθεί (Δ΄ 965/2021).
Επισημαίνεται ότι ειδικότερα στις ΠΟΑΥ που αφορούν στην Αττική θα επιτρέπονται μόνο υφιστάμενες μονάδες χωρίς καμία επέκταση ούτε σε έκταση ούτε σε δυναμικότητα. Γενικότερα, βασικός στόχος αποτελεί η ανάπτυξη περιοχών της υπόλοιπης Ελλάδας κατά προτεραιότητα, έναντι της Αττικής που έχει το υψηλότερο ΑΕΠ της χώρας, με στόχο την άμβλυνση των περιφερειακών ανισοτήτων και τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης σε όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό :
Έως σήμερα έχουν κατατεθεί 25 αιτήματα για τον χαρακτηρισμό και την οριοθέτηση ΠΟΑΥ σε όλη την επικράτεια, σε περιοχές του Ιονίου πελάγους, του Αμβρακικού, Κορινθιακού, Αργολικού, Σαρωνικού, Β. & Ν. Ευβοϊκού και Θερμαϊκού κόλπου, καθώς και σε περιοχές του βορείου και νοτίου Αιγαίου.
Από τα 25 αιτήματα, τα 15 αιτήματα εντοπίζονται εντός περιοχών ιδιαίτερα ανεπτυγμένων για τις υδατοκαλλιέργειες στις οποίες εντοπίζεται μεγάλος αριθμός υφιστάμενων μονάδων (ΠΑΥ τύπου Α΄). Για τα αιτήματα οριοθέτησης περιοχών ΠΟΑΥ εντός ΠΑΥ Α΄ έχει δοθεί τέταρτη χρονική παράταση ολοκλήρωσης των διαδικασιών θεσμοθέτησης (άρθρ. 63, Α΄ 150/2022) που λήγει στις 4 Νοεμβρίου 2024.
Από τα 25 αιτήματα, 7 ΠΟΑΥ έχουν θεσμοθετηθεί, εκ των οποίων οι 4 είναι εντός ΠΑΥ Α΄ (ΠΟΑΥ Πιερίας, Οξειάς, Κεφαλονιάς και Θεσπρωτίας, Εχινάδες νήσοι) και οι 2 εντός ΠΑΥ Β΄ (ΠΟΑΥ Χαλκιδικής και Μεγάρων). Αναμένονται άμεσα και οι θεσμοθετήσεις των ΠΟΑΥ Εχινάδων νήσων και ΠΟΑΥ Βόρειου και Νότιου Ευβοϊκού εντός ΠΑΥ Α΄.
Από τα 25 αιτήματα, τα 9 αιτήματα τελούν υπό προσαρμογή των φορέων διαχείρισης στις παρατηρήσεις των δημοσίων υπηρεσιών.