Συγκεκριμένα, οι δύο εταιρείες θα συνεργαστούν για την από κοινού ανάπτυξη μιας βιώσιμης λύσης παροχής ενέργειας που θα βασίζεται στις κυψέλες καυσίμου της Advent που λειτουργούν με μεθανόλη και στην υβριδική λύση BlueDrive Eco της Siemens Energy.
Η λύση αυτή έρχεται για να αντικαταστήσει σταδιακά τις ντιζελογεννήτριες σε yachts. Έχοντας λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το έργο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και περιλαμβάνει την ενσωμάτωση των κυψελών καυσίμου της Advent στο σύστημα παροχής ενέργειας του "ξενοδοχειακού» φορτίου των yachts. Η πρώτη φάση δοκιμών των κυψελών καυσίμου έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ το πλήρες σύστημα αναμένεται να εγκατασταθεί σε superyacht εντός του 2024.
Μελλοντικός στόχος του έργου είναι η πλήρης λειτουργία των superyachts αποκλειστικά με τη χρήση πράσινης μεθανόλης. Ως αποτέλεσμα, η απαιτούμενη παραγωγή ενέργειας για να κινείται ένα superyacht με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα δε θα βασίζεται πλέον στις μηχανές ντίζελ, αλλά σε έναν συνδυασμό κυψελών καυσίμου και μηχανών εσωτερικής καύσης που θα τροφοδοτούνται με πράσινη μεθανόλη. Με μηδενικές εκπομπές, η πράσινη μεθανόλη δεν είναι παρά ένα παράγωγο προϊόν του πράσινου υδρογόνου και θεωρείται ο βέλτιστος τρόπος για τη χρήση πράσινου υδρογόνου στα πλοία. Μετά την ολοκλήρωση του έργου, η Siemens Energy και η Advent σχεδιάζουν να αναπτύξουν παρόμοιες λύσεις για ευρύτερο φάσμα εφαρμογών πέραν της ναυτιλίας, όπως είναι οι λύσεις για βιομηχανική ενέργεια.
Σημειώνεται ότι η τεχνολογία μεμβράνης ανταλλαγής πρωτονίων υψηλής θερμοκρασίας (HT-PEM) της Advent μπορεί να χρησιμοποιήσει καύσιμα χαμηλών (μεθανόλη, βιομεθανόλη) ή μηδενικών εκπομπών (πράσινη μεθανόλη). Οι κυψέλες καυσίμου αποτελούν μια ελκυστική επιλογή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, λόγω της υψηλής ενεργειακής απόδοσης και της ικανότητάς τους να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια χωρίς να εκπέμπουν επιβλαβείς ατμοσφαιρικούς ρύπους.
Η μεθανόλη, η οποία είναι βιοδιασπώμενη, παρέχει εξαιρετικές ιδιότητες για την αποθήκευση υδρογόνου. Η ογκομετρική ενεργειακή πυκνότητα της μεθανόλης είναι τέσσερις φορές υψηλότερη από εκείνη του συμπιεσμένου υδρογόνου σε πίεση εφτακοσίων bar, και δύο φορές υψηλότερη από εκείνη του υγρού υδρογόνου. Γι’ αυτό, τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας και τυχόν απώλειες ενέργειας λόγω χαμηλών θερμοκρασιών και υψηλών πιέσεων, είναι μηδαμινές με αποτέλεσμα τη σημαντική εξοικονόμηση χώρου, χρόνου, οικονομικών πόρων και ενέργειας. Επιπλέον, η μεθανόλη έχει παρόμοιες φυσικές ιδιότητες σε συνθήκες περιβάλλοντος με το ντίζελ, είναι ασφαλής στη χρήση και για τη μεταφορά της μπορούν να χρησιμοποιηθούν ήδη υπάρχουσες υποδομές μεταφοράς καυσίμων.
Ο Δρ Βασίλης Γρηγορίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Advent Technologies, δήλωσε: "Η αγορά έχει αρχίσει και κατανοεί ότι η τεχνολογία HT-PEM είναι ιδανική για ναυτιλιακές εφαρμογές λόγω της συμβατότητάς της με τη μεθανόλη και άλλα eFuels. Το σημαντικό ενδιαφέρον που επιδεικνύει η ναυτιλιακή βιομηχανία στις κυψέλες καυσίμου Serene της Advent, το τελευταίο διάστημα, είναι ενθαρρυντικό και μας γεμίζει με αισιοδοξία για τη συμβολή μας στον στόχο για επίτευξη μηδενικών εκπομπών αερίων έως το 2050».
"Μετατρέπουμε τη βιώσιμη μεθανόλη σε ηλεκτρική ενέργεια μέσω του υβριδικού συστήματος συνεχούς ρεύματος, χρησιμοποιώντας τις κυψέλες καυσίμου της Advent Technologies και την υβριδική λύση BlueDrive Eco της Siemens Energy. Το αποτέλεσμα είναι μια βιώσιμη πηγή ενέργειας για το "ξενοδοχειακό" φορτίο –το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελεί το 90% των λειτουργιών των yachts–, καθώς μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 78%», πρόσθεσε η Jennifer Hooper, Senior Vice President Electrification, Automation & Digitalization της Siemens Energy.