Ο σχετικός Κανονισμός αφορά τα φορτηγά και τα λεωφορεία τα οποία ευθύνονται για το 27% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη, ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.
Στην επιστολή του το Green Tank ζητά από τους ευρωβουλευτές να στηρίξουν το επίπεδο φιλοδοξίας που συμφωνήθηκε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων (ENVI), και να καταψηφίσουν μια νέα τροπολογία που προωθείται από τη βιομηχανία πετρελαίου και ορυκτού αερίου, η οποία εισάγει τον λεγόμενο «συντελεστή διόρθωσης άνθρακα» (CCF) για τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels.
Ακολουθείη πλήρης επιστολήπου περιλαμβάνει τη σχετική τεκμηρίωση των αιτημάτων:
Αξιότιμε/η κύριε/κυρία,
Στην Ολομέλεια την επόμενη εβδομάδα 20 – 23 Νοεμβρίου, θα ψηφίσετε για την αναθεώρηση των προτύπων CO2για τα βαρέα οχήματα (HDV). Αυτός ο Κανονισμός απαιτεί από τους κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων να πωλούν ένα αυξανόμενο μερίδιο οχημάτων μηδενικών εκπομπών. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία ευθύνονται για το 27% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη, ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των οχημάτων που χρησιμοποιούνται.
Σας ζητάμενα υποστηρίξετε το επίπεδο φιλοδοξίας που συμφωνήθηκε στην Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων (ENVI), και ειδικά:
- Τη διατήρηση των στόχων μείωσης του CO2κατά -45% το 2030, -70% το 2035 και -90% το 2040.
- Τη συμπερίληψη εκείνου του 20% των πωλήσεων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εξαιρεθούν, όπως τα απορριμματοφόρα, τα φορτηγά που μεταφέρουν υλικά κατασκευών και τα μικρά φορτηγά που κυκλοφορούν στις πόλεις μας. Υπογραμμίζουμε ότι ενώ η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οδηγεί σε μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από φορτηγά και λεωφορεία κατά 56% έως το 2050, οι συμβιβαστικές τροπολογίες της έκθεσης της ENVI θα φέρουν τον τομέα πολύ πιο κοντά στην κλιματική ουδετερότητα αυξάνοντας τη μείωση εκπομπών στο 73% μέχρι τα μέσα του αιώνα.
Σας προτρέπουμε επίσηςνα καταψηφίσετε μια νέα τροπολογία που προωθείται από τη βιομηχανία πετρελαίου και ορυκτού αερίου, η οποία εισάγει τον λεγόμενο «συντελεστή διόρθωσης άνθρακα» (CCF) για τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels, για τους ακόλουθους λόγους:
- Το CCF δεν προσφέρει κίνητρα για τυχόνεπιπλέον εναλλακτικά καύσιμα που έρχονται στην αγορά, αλλά αντ’ αυτού διπλασιάζει και πιστώνει εναλλακτικά καύσιμα για τα οποίαυπάρχουν ήδη κίνητρα βάσει της RED.
- Το CCF θα μειώσει τους στόχους CO2για τους κατασκευαστές κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες (π.χ. ο στόχος για το 2030 θα μειωθεί από -45% σε -37%).Αυτό θα μειώσει τον περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 200 Mt, όσο εκπέμπουν τα HDV ετησίως στην Ευρώπη.
- Οι περισσότεροι κατασκευαστές φορτηγών, συμπεριλαμβανομένων των Scania, MAN, Daimler, Volvo και Renault, αντιτίθενται σθεναρά στο CCF καθώς θα «δημιουργούσε ένα απρόβλεπτο ρυθμιστικό περιβάλλον» (βλ. συνημμένη κοινή τους επιστολή).
- Οιεταιρείες μεταφορών και ναυτιλίαςτάσσονται υπέρ πιο φιλόδοξων στόχων για το CO2και κατά της συμπερίληψης οποιουδήποτε μηχανισμού για τα βιοκαύσιμα και τα e-fuels.
- Θα περιοριστούν τα διαθέσιμα e-fuels και προηγμένα βιοκαύσιμα για τους τομείς της αεροπορίας, της ναυτιλίας και της βιομηχανίας, οι οποίοι δεν έχουν άλλες εναλλακτικές απανθρακοποίησης.Η χρήση αυτών των καυσίμων σε νέα φορτηγά και λεωφορεία θα καταστήσει το «πρασίνισμα» των παραπάνω τριών κρίσιμων τομέων πιο δύσκολο και πιο δαπανηρό.
- Η χρήση e-fuels θα αυξήσει το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (Total Cost of Ownership-TCO) για φορτηγάέως και 50% σε σύγκριση με εναλλακτικές λύσεις μηδενικών εκπομπών.
- H χρήση e-fuels ή βιοκαυσίμων δεν θα μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση από φορτηγά και λεωφορεία, η οποία είναι υπεύθυνη για περισσότερα από € 18 δισεκατομμύρια σε δαπάνες υγείας ετησίως στην Ευρώπη.