Πανηγυρικό λόγο εκφώνησε από το νησί της Αστυπάλαιας ο Πρωθυπουργός για την πορεία υλοποίησης του Προγράμματος της Volkswagen «Astypalea: smart & sustainable island». Μόνο που ξέχασε να αναφέρει ότι μέχρι στιγμής, τους φορτιστές και τις υποδομές για την «πράσινη μετάβαση» τα έχει πληρώσει ο Δήμος Αστυπάλαιας. Ξέχασε να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη εταιρεία παραχωρεί με leasing τα οχήματα για την on-demand αστική συγκοινωνία, που σημαίνει ότι πληρώνεται. Ξέχασε να αναφέρει ότι δεν έχει εξασφαλιστεί κάποια κρατική χρηματοδότηση και ότι δεν έχει γίνει ώριμος σχεδιασμός του project από το κράτος. Ξέχασε επίσης να μας πει ότι το περιβόητο υβριδικό πάρκο θα καλύπτει μόλις το 50% των αναγκών του νησιού και ότι οι κάτοικοι δεν «αγκάλιασαν την καινοτόμο ιδέα» εφόσον η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι χαμηλή λόγω του υψηλού κόστους.
Κουβέντα φυσικά δεν είπε ο κ. Μητσοτάκης, από την Αστυπάλαια, για το ζήτημα των υψηλών, πλασματικών, αντικειμενικών αξιών που επιβλήθηκαν στο νησί και τις υπέρογκες αυξήσεις στον ΕΝΦΙΑ που καλούνται οι ντόπιοι να πληρώσουν –ένα θέμα που έφερα στη Βουλή με Αναφορά και πρόσφατη Ερώτηση-.
Η μικρή Αστυπάλαια των 1.070 περίπου κατοίκων, με τους περισσότερους να εργάζονται στον αγροτικό κλάδο, εξομοιώθηκε με τις πιο ακριβές τουριστικές περιοχές της χώρας, χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία και τους φορείς, χωρίς αντίληψη της Νησιωτικότητας και με αμφιλεγόμενα ποσοτικά στοιχεία από ιδιώτες εκτιμητές. Μαύρες σημαίες σήκωσαν σήμερα έξω από τα σπίτια τους, πολλοί Αστυπαλιώτες. Προφανώς και τους απέφυγε έντεχνα ο Πρωθυπουργός.
Ακριβώς ένα χρόνο πριν, στις 2/6/2021, στη διάρκεια της πρώτης επίσκεψής του στην Αστυπάλαια, ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ, λέγοντας ότι θα επιστρέψουν «όταν με το καλό ισορροπήσουν πλήρως τα δημόσια οικονομικά μας».
Κουβέντα δεν είπε ο Πρωθυπουργός σήμερα για το συγκεκριμένο ζήτημα, την ώρα που τα δημοσιονομικά της χώρας είναι πιο ισορροπημένα από εκείνα που βρήκαμε εμείς το 2015, τότε που η χώρα βρισκόταν στο χείλος της χρεωκοπίας, χωρίς αποθεματικά και δυνατότητα δανεισμού, τότε που η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ήταν «ρήτρα» της Ε.Ε. και υπόσχεση της Κυβέρνησης Σαμαρά στο γνωστό mail Χαρδούβελη. Συνεχίζει ο κ. Μητσοτάκης τις γνωστές επικοινωνιακές μπαλωθιές εξαπάτησης των νησιωτών. Ενώ υπάρχουν οι ευρωπαϊκές Οδηγίες και τα διαθέσιμα «εργαλεία», για να εφαρμοστούν και ΣΗΜΕΡΑ οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ, μεταθέτει την επιστροφή τους -αδικαιολόγητα- για το 2025.
Κουβέντα δεν είπε ο Πρωθυπουργός για το νέο κύμα ανατιμήσεων και την ακρίβεια στα καύσιμα που έχει εκτοξευθεί ιδίως στα μικρά νησιά, χωρίς να έχει πάρει ούτε ένα μέτρο ανάσχεσης σε αντίθεση με άλλες χώρες. Η Αστυπάλαια δε, ήταν ένα από τα μικρά νησιά που είχαν ευεργετηθεί από τον πυλώνα του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την επιδότηση καυσίμων στην αντλία, μέτρο του ΣΥΡΙΖΑ που η παρούσα Κυβέρνηση κατήργησε.
Business as usual και μεγαλοστομίες, όλη κι όλη η σημερινή φιέστα.