Το πρώτο θέμα αφορά στην εφαρμογή του μηχανισμού παρέμβασης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας. Περιγράφει το γενικότερο πλαίσιο του προσωρινού τρόπου αποζημίωσης των ηλεκτροπαραγωγών, ορίζει τον τρόπο διαμόρφωσης των ανώτατων τιμών πληρωμής με βάση την τεχνολογία και θέτει τη χρονική περίοδο όπου θα λειτουργήσει με αυτό το μοντέλο το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας.
Συνεννοήσεις με Κομισιόν για την οριστικοποίηση του μηχανισμού
Το θέμα του μηχανισμού για τη λειτουργία της χονδρικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας έχει σταλεί στις Βρυξέλλες με τη μορφή νομοθετικής ρύθμισης ωστόσο δεν έχει λάβει ακόμη το πράσινο φως και δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Εντός της επόμενης εβδομάδας ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας θα έχει τηλεδιάσκεψη με τη γενική διευθύντρια Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, DitteJuul-Joergensen, για τις λεπτομέρειες του νέου μηχανισμού, ο οποίος- ‘όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση θα εφαρμοστεί από την 1η Ιουλίου.
Κατά τη σύσκεψη με την αρμόδια γενική διευθύντρια αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο ώστε το υπουργείο να καταθέσει στη Βουλή τη σχετική τροπολογία.
Στο μεταξύ, το νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση της αδειοδότησης των ΑΠΕ, που θα πάει στη Βουλή στις αρχές της επόμενης εβδομάδας αποτελεί όχημα για την κατάθεση τροπολογιών που θα επιλύουν ενεργειακά ζητήματα.
FSU στη Ρεβυθούσα
Αναμένεται με τροπολογία στο νομοσχέδιο να ρυθμιστεί το θέμα της λειτουργίας του FSU στη Ρεβυθούσα, δηλαδή του πλοίου που προβλέπεται να λειτουργήσει από τις αρχές Ιουλίου ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος LNG για να εξασφαλιστεί η επάρκεια εφοδιασμού με φυσικό αέριο τόσο του ελληνικού συστήματος όσο και των γειτονικών χωρών.
Με δεδομένο ότι το FSU θα προστεθεί στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση του ΔΕΣΦΑ τα τέλη χρήσης του θα πρέπει να οριστούν με υπουργική απόφαση μετά από σχετική εισήγηση της ΡΑΕ και για το λόγο αυτό απαιτείται να νομοθετηθεί η λειτουργία του ως έκτακτο μέτρο για τη διασφάλιση της επάρκειας της χώρας σε συνθήκες ενεργειακής κρίσης.
Λύση για τη ΔΕΠΑ Υποδομών
Άλλο ένα θέμα που αναμένεται να επιλυθεί είναι το θεμα της εμπλοκής με τη ΔΕΠΑ Υποδομών και το διαχωρισμό των τριών θυγατρικών της (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ, ΕΔΑ ΘΕΣΣ). Με τη νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να ανοίξει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Υποδομών για την οποία ως γνωστόν έχει προσφέρει 733 εκατ. ευρώ η Italgas.
Η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης έχει μπλοκάρει λόγω της άρνησης της ΡΑΕ να χορηγήσει την πιστοποίηση των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών ως διαχειριστών του δικτύου διανομής, εάν ο Ιταλός Διαχειριστής δεν δεσμευθεί να μην προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου εντός της επόμενης τριετίας και για το ίδιο διάστημα να διατηρήσει σταθερό το οργανόγραμμα των τριών ΕΔΑ.