"Αν έχουν υψηλές τιμές, τότε προφανώς δεν υπάρχει κάτι το δημοκρατικό. Το net metering που πλέον καταργείται στέλνει το λογαριασμό στους καταναλωτές. Μπορούσε να λειτουργήσει στην πρώτη φάση της μετάβασης όσο οι ΑΠΕ δεν είχαν την πλειοψηφία της παραγωγής. Οι τιμές δεν ακολουθούσαν τότε τη καμπύλη την τωρινή και πράγματι ήταν ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για τη διείσδυσή τους. Όταν περνάς το 50% ΑΠΕ, και εμείς περνάμε το 60% σήμερα, τότε δημιουργείται το φαινόμενο των πολύ χαμηλών τιμών το μεσημέρι και με το net metering στέλνεις ακριβό λογαριασμό στον καταναλωτή", εξήγησε.
Σε σχέση με την αγορά των ΑΠΕ εν γένει, ο υπουργός είπε ότι "θα έχουν βίαιους κύκλους, τους οποίους θα πρέπει να απαλύνουμε".
"Όμως, οι κύκλοι αυτοί είναι εγγενείς στην πράσινη μετάβαση και οφείλονται στο σχεδόν μηδενικό οριακό κόστος. Συνεπώς, πρέπει να τους αμβλύνουμε, αλλά μην ξεχνάμε ότι σημαίνουν πολύ χαμηλές τιμές για τους καταναλωτές. Θα πρέπει να κινηθούμε σε μια μέση οδό για αυτό και το νομοσχέδιο ανταποκρίνεται στην ανάγκη των επενδυτών να έχουν περισσότερο χρόνο. Μειώνουμε 70% τις εγγυητικές επιστολές και επιταχύνουμε την αποθήκευση. Οι μπαταρίες χωρίς επιδοτήσεις είναι το κλειδί αυτού του νομοσχεδίου", πρόσθεσε ο κ. Σκυλακάκης, εκτιμώντας ότι με το συνδυασμό μεγάλων ποσοτήτων ΑΠΕ και μπαταριών θα πέσουν οι τιμές.
Μιλώντας για το ενεργειακό κόστος, ο υπουργός είπε ότι η Ελλάδα έχει χαμηλότερες λιανικής από το μέσο όρο Ε.Ε. "Στη χονδρική είμαστε ακριβοί από το 2015 γιατί είχαμε το λιγνίτη και σήμερα είναι απολύτως απαγορευτικός σε όρους κόστους".
Καθώς η λύση είναι περισσότερες ΑΠΕ, ο κ. Σκυλακάκης δήλωσε ότι "την περίοδο ως το 2019 παραλάβαμε μια TWh ανανεώσιμης παραγωγής ετησίως, πλέον έχουμε αύξηση στις 2 TWh και πάμε ολοταχώς για 2,5-3 TWh. Αυτό μας έχει βοηθήσει να κρατήσουμε την τιμή σε λογικά επίπεδα. Το μοντέλο του ΕΣΕΚ δεν πιάνει αυτή τη δυναμική. Οι τιμές θα είναι χαμηλότερες από ότι προβλέπει", επανέλαβε.