Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο ΥΠΕΝ κατέθεσε η IGI Poseidon για το χερσαίο τμήμα του αγωγού
Κυριακή, 19/08/2018 - 21:53
Συνεχίζεται η κινητικότητα σχετικά με το έργο του νέου αγωγού Poseidon, που ξεκινώντας από τους Κήπους Έβρου θα καταλήγει στην Απουλία της Νότιας Ιταλίας. Όπως έγινε γνωστό, στις 31 Ιουλίου 2018, κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά στο χερσαίο τμήμα (760 χλμ. περίπου) του αγωγού από την ελληνο-ιταλική κοινοπραξία IGI Poseidon (ΔΕΠΑ 50% και Edison 50%) στο ΥΠΕΝ. Η εκπόνηση της ΜΠΕ, αποσκοπεί στην προστασία του περιβάλλοντος, της πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και στη μεγιστοποίηση των οικονομικών και κοινωνικών οφελών στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει ο νέος αγωγός. Σημειώνεται ότι ο αγωγός αναμένεται να περάσει από, συνολικά, 14 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας. Η προτεινόμενη όδευση προέκυψε έπειτα από διεξοδική μελέτη εμπειρογνωμόνων και σε συνεννόηση με τις τοπικές και Περιφερειακές αρχές ενώ στόχευση της IGI παραμένει η καλή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς κατά το στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης, η οποία θα ακολουθήσει μετά τον έλεγχο πληρότητας της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων από το ΥΠΕΝ. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο διάστημα είχε προηγηθεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος που βγήκε στον «αέρα» σχετικά με τον αγωγό. Μετά το πέρας του Expression of Interest, θα συνταχθεί μία λίστα προεπιλογής και θα δοθούν τα τεύχη στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι θα καταθέσουν τις προσφορές τους. Διευκρινίζεται βέβαια ότι οι τελικές αποφάσεις για τα παραπάνω έργα αναμένεται να ληφθούν τον Σεπτέμβριο του 2019, κατά τη λήψη της οριστικής απόφασης υλοποίησης του έργου (Final Investment Agreement). Το έργο Ο νέος αγωγός θα ξεκινήσει από τους Κήπους Έβρου και με κατεύθυνση προς τα δυτικά, θα συνδεθεί με έναν σταθμό συμπίεσης στο Φλωροβούνι Θεσπρωτίας στην Περιφέρεια Ηπείρου, με τελικό προορισμό την Ιταλία. Πιο συγκεκριμένα, η υποθαλάσσια όδευση του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα θα τερματίσει στο Οτράντο της Νότιας Ιταλίας, στην Απουλία, όπου και θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα μεταφοράς της γειτονικής χώρας. Το έργο σχεδιάζεται να αναπτυχθεί ως ΑΣΦΑ (Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου), χωρίς εμπλοκή του με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ). Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου αγγίζει το 1,25 δισ. ευρώ (918 εκατ. και 325 εκατ. ευρώ, ποσά χωρίς ΦΠΑ). Θεσπρωτία - Απουλία (Ιταλία) Το συνολικό υπεράκτιο μήκος του αγωγού Poseidon θα φτάσει τα 205 χλμ. ενώ το χερσαίο τμήμα των σωλήνων θα έχει μήκος περίπου 11 χλμ. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα φτάσει σε βάθος 1.380 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ο αγωγός Poseidon σχεδιάζεται να έχει αρχική χωρητικότητα 10 δισ. κ.μ./έτος με δυνατότητα αναβάθμισης έως 20 δισ. κ.μ./έτος προκειμένου να είναι σε θέση να διοχετεύει αυξημένες ποσότητες από πολλαπλές πηγές, τόσο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα όσο και από τον μελλοντικό EastMed που θα φέρνει φυσικό αέριο από τη Λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου προς τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.