Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «εν αναμονή του αποτελέσματος της νομικής υπόθεσης (διένεξη με την ELFE), με την τελική απόφαση να εκτιμάται ότι μπορεί να ληφθεί σε 2-3 χρόνια, ο τρέχον διαγωνισμός δεν μπορεί να προχωρήσει. 'Έτσι το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει άλλες δομές συναλλαγής (transactionstructures)».
Υπενθυμίζεται πως η ELFE (πρώην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων) με έδρα τη Νέα Καρβάλη Καβάλας είχε προσφύγει στα δικαστήρια καθώς θεωρούσε ότι το αέριο που αγόρασε την περίοδο 2010-2015 από τη ΔΕΠΑ δεν έπρεπε να τιμολογείται με ρήτρα βασισμένη στο πετρέλαιο.
Η πρωτόδικη απόφαση το 2019 έχει δικαιώσει την ELFE επιδικάζοντας 61 εκατ. ευρώ, ωστόσο η ΔΕΠΑ προσέφυγε στη δικαιοσύνη κατά της πρωτόδικης απόφασης.
Με την υπ’ αρίθμ. 689/2022 απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Αθηνών που δημοσιεύθηκε στις 10 Φεβρουαρίου, απερρίφθη η αγωγή της εταιρείας «ELFE S.A.» για την παραβίαση των διατάξεων περί ανταγωνισμού και απερρίφθη επίσης η έφεση της «ELFE S.A.» για την απόρριψη της αγωγής της ΔΕΠΑ περί οφειλόμενων ποσών.
Μπορεί ο κρατικός πάροχος φυσικού αερίου να δικαιώθηκε από το Εφετείο στη διαμάχη του με την ELFE, αλλά η τελευταία πηγαίνει την υπόθεση στον Αρειο Πάγο με τις εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για διαδικασία που θα κρατήσει δύο με τρία χρόνια.
«Σύννεφα» στην πώληση της ΔΕΠΑ Υποδομών
Την ίδια ώρα δεν φαίνεται να ξεπερνιέται σύντομα η εμπλοκή με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών στην Italgas, που προέκυψε με το θέμα της πιστοποίησης από τη ΡΑΕ. Παρά το γεγονός ότι μέχρι πρόσφατα όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές εμφανίζονταν βέβαιες ότι η ιδιωτικοποίηση- που είχε χαρακτηριστεί ως success story από την κυβέρνηση- θα προχωρούσε χωρίς εμπόδια ιδιαίτερα δε μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η κατάσταση μοιάζει να μην εξελίσσεται και τόσο ομαλά.
Η εμπλοκή προκύπτει με αφορμή την απαίτηση της ΡΑΕ, για να εγκρίνει την πιστοποίηση της ΔΕΠΑ Υποδομών και των θυγατρικών της- μια διαδικασία που εθεωρείτο διαδικαστική- να διατηρηθεί η μετοχική σύνθεση της εταιρείας για τρία χρόνια μετά την εξαγορά της από την Italgas και παράλληλα την υποβολή αναπτυξιακού σχεδίου.
Από την πλευρά του ο Ιταλός διαχειριστής του δικτύου διανομής, ο οποίος προσέφερε 733 εκατ. ευρώ για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, θεωρεί δεσμευτικούς τους όρους αυτούς, οι οποίοι δεν περιλαμβάνονταν στη συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ και αρνείται να συμμορφωθεί.
Το θέμα συζητήθηκε σε πρόσφατη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στη ΡΑΕ σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων. Στη συνάντηση πέραν των εκπροσώπων της ιταλικής εταιρίας συμμετείχαν και εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς ωστόσο μέχρι αυτή την ώρα να έχει διαφαίνεται λύση στο πρόβλημα.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΡΑΕ εμμένει στις αρχικές θέσεις τις και εφόσον δεν συμμορφωθεί η ιταλική εταιρία εμφανίζεται μη διατεθειμένη να δώσει την πιστοποίηση των τριών θυγατρικών της ΔΕΠΑ Υποδομών (ΕΔΑ Αττικής, ΔΕΔΑ, ΕΔΑ ΘΕΣΣ) ως διαχειριστές του δικτύου διανομής.
Η Ιtalgas από την πλευρά της θεωρεί ότι οι όροι που θέτει η ελληνική ρυθμιστική Αρχή βρίσκονται εκτός πλαισίου του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης και είναι δύσκολο να εγκριθούν εκ των υστέρων από τους μετόχους της ωστόσο σε πρόσφατη παρουσίασή της σε αναλυτές στην Ιταλία ισχυρίστηκε ότι η διαδικασία πώλησης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου.