Στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας του περασμένου μήνα συμφωνήθηκε σύμφωνα με το υπουργείο ενέργειας ένας ενισχυμένος μηχανισμός συναγερμού της ΕΕ ο οποίος θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί, σε περίπτωση σοβαρής έλλειψης αποθήκευσης φυσικού αερίου ή εξαιρετικά υψηλής ζήτησης φυσικού αερίου, με τη θέσπιση ενός υποχρεωτικού στόχου μείωσης 15%. Στην απόφαση των υπουργών ενέργειας υπήρξε ένας αστερίσκος για τη χώρα μας. Αντί να υπολογίζεται η κατανάλωση της τελευταίας πενταετίας στη μείωση του αερίου να γίνεται υπολογισμός με βάση την προηγούμενη χρονιά για όσες χώρες είχαν αύξηση 8% στην κατανάλωση αέριου. Με βάση αυτή την πρόβλεψη η Αθήνα θεωρεί πως θα εξαιρεθεί από τον κανόνα.
Ωστόσο, μια βασική προϋπόθεση που εκτιμάται ότι θα περιορίσει το στόχο μείωσης της κατανάλωσης φυσικού αερίου είναι και η δυνατότητα αποθήκευσης. Η χώρα μας από τη μια πλευρά, εξετάζει τη συνεργασία με την Ιταλία για την αποθήκευση αερίου. Την αντίθεσή τους βέβαια στη λύση της αποθήκευσης στην Ιταλία έχουν εκφράσει ήδη οι καθετοποιημένοι προμηθευτές.
Από την άλλη πλευρά, άγνωστη φαίνεται να είναι η κατάληξη του διαγωνισμού σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στη Ν. Καβάλα. Στο Πλαίσιο Κανονισμού Τιμολόγησης της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νοτίου Καβάλας που εκπόνησε η ΡΑΕ θεωρεί εύλογο το ποσοστό κοινωνικοποίησης του κόστους σε ποσοστό έως και 50%. Υπενθυμίζεται, όμως πως υποψήφιοι επενδυτές ζητούν αύξηση του συγκεκριμένου ποσοστού. Η ΡΑΕ εκτιμά πως η υπόγεια αποθήκη «μπορεί να συνεισφέρει περαιτέρω στην ασφάλεια εφοδιασμού, με διατήρηση στρατηγικών αποθεμάτων, όπως αποτυπώνονται στο σενάριο γεωπολιτικού κινδύνου, η Πολιτεία δύναται συμπληρωματικά να προσδιορίσει καθεστώς στρατηγικού αποθέματος, δηλαδή αποθέματος που θα διατηρείται στην ΥΑΦΑ και το οποίο θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο σε περίοδο κρίσης εφοδιασμού, συνιστώντας Υπηρεσία Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ) και καθορίζοντας το αντάλλαγμα της παροχής της, σύμφωνα και με τους όρους του άρθρου 106 ΣΛΕΕ».