Ο Διαχειριστής προχώρησε στη μίσθωση του πλοίου από την εταιρεία Gaslog έναντι 20 εκατ. ευρώ για έναν χρόνο προκειμένου να λειτουργήσει ως πλωτή δεξαμενή στο πλαίσιο των μέτρων που απαιτήθηκαν για τη διασφάλιση της ομαλής τροφοδοσίας της χώρας με φυσικό αέριο λόγω της απεξάρτησης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Ωστόσο το γεγονός ότι δεν σταμάτησε ποτέ η ροή φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς την Ελλάδα αλλά και οι ήπιες καιρικές συνθήκες που είχαν ως αποτέλεσμα τη μειωμένη ζήτηση φυσικού αερίου κατέστησαν ουσιαστικά το FSU ως μια ανενεργή επένδυση.
Με δεδομένο ότι το κόστος λειτουργίας συνολικά με τη μίσθωση κινείται πέριξ των 40 εκατ. ευρώ, κόστος που μετακυλίεται στους καταναλωτές μέσω των ρυθμιζόμενων χρεώσεων, ο ΔΕΣΦΑ δεν πρόκειται σε αυτή τη φάση να ασκήσει την option επέκτασης για έξι μήνες του συμβολαίου ενοικίασης του πλοίου. Κάτι που πιθανότατα θα γίνει στη νέα χειμερινή περίοδο δηλαδή τον Νοέμβριο μέχρι και τον Μάρτιο, καθώς μια μονάδα αποθήκευσης LNG μπορεί να είναι αναγκαία υπό τις παρούσες συνθήκες της ενεργειακής κρίσης.
Το πλοίο εντάχθηκε στο σύστημα τον Ιούνιο του 2022 και η εγκατάστασή του αύξησε την αποθηκευτική ικανότητα του σταθμού της Ρεβυθούσας κατά 70% από 225.000 κ.μ. στα περίπου 370.000 κ.μ. Πρέπει να σημειωθεί ότι το FSU που νοικιάστηκε από τον ΔΕΣΦΑ πέραν του κόστους της ενοικίασης είχε και αυξημένο κόστος απωλειών που υπολογίζονται σε 0,15% επί του φορτίου σε καθημερινή βάση.
Λειτούργησε για πρώτη φορά στο τέλος Φθινοπώρου ενώ δεν χρησιμοποιήθηκε στην έκταση που υπολογιζόταν όταν αποφασίστηκε η μίσθωσή του- η απόφαση ελήφθη μετά από συνεννόηση με το ΥΠΕΝ και της ΡΑΕ- με αποτέλεσμα πολλοί να κάνουν λόγο για ανενεργή και περιττή επένδυση.
Το θέμα των ανενεργών επενδύσεων ή των επενδύσεων που μπορεί να μη χρειάζονται από τη στιγμή που πάμε σε απεξάρτηση από το φυσικό αέριο τέθηκε και στην έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας. Όπως ανέφερε η έκθεση για την ελληνική αγορά ενέργειας την ώρα που λαμβάνονται σημαντικά μέτρα για τη μείωση της ζήτησης φυσικού αερίου ταυτόχρονα σχεδιάζονται μεγάλες επενδύσεις για την επέκταση των υποδομών, γεγονός που θα οδηγήσει στο αντίθετο αποτέλεσμα, δηλαδή την αύξηση της ζήτησης.
Με δεδομένη αυτήν την αντίφαση η ΙΕΑ χαρακτηρίζει ασαφές το μέλλον του φυσικού αερίου στο ελληνικό ενεργειακό σύστημα. Κάλεσε δε την κυβέρνηση να προσδιορίσει αν θα πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω υποδομές φυσικού αερίου, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τους κινδύνους που απορρέουν από την αστάθεια της τιμής του όσο και από τα λανθάνοντα περιουσιακά στοιχεία.
Η έκθεση της ΙΕΑ υπογράμμιζε ότι το φυσικό αέριο διαδραματίζει αυξανόμενο ρόλο στο ελληνικό ενεργειακό σύστημα, κυρίως λόγω της απολιγνιτοποίησης, αλλά και ως παράγοντας εξισορρόπησης του συστήματος και διατήρησης της ασφάλειας του εφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια. Μάλιστα σημειώνει ότι οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο το 2021 κάλυπταν το 41% της συνολικής ηλεκτροπαραγωγής.