Η εκδίκαση της αίτησης θα γίνει στις 12 Δεκεμβρίου. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, εάν δηλαδή δεν υπάρξει νέα δικαστική αναβολή και η απόφαση του ΣτΕ δεν ανατρέψει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, θα απαιτηθεί μία ακόμη παράταση της ειδικής διαχείρισης για να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης και επιπλέον χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Το καθεστώς ειδικής διαχείρισης λήγει στις 7 Φεβρουαρίου 2024. Η παραμονή των εργαζομένων της εταιρείας παρατάθηκε έως τα τέλη του 2023, με την αμοιβή τους να χορηγείται ουσιαστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό, αφού το εργοστάσιο έχει τεθεί εκτός λειτουργίας από τον Ιούλιο του 2022.
Οι ελληνικές αρχές στο πλαίσιο της συνεχούς ενημέρωσης της Κομισιόν για την πορεία της ιδιωτικοποίησης, έχουν ζητήσει επιβεβαίωση ότι η διαδικασία πώλησης (όπως εφαρμόζεται) συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της απόφασης του 2014 της DG Comp για τη δομή της πώλησης, που προέβλεπε ότι δεν προκύπτουν ζητήματα οικονομικής συνέχειας – ότι δηλαδή οι κρατικές ενισχύσεις δεν θα επιβαρύνουν τον νέο επενδυτή.
Η παροχή της επιβεβαίωσης αυτής ζητείται από τις ελληνικές αρχές μέσω ενός comfort letter, με οποιαδήποτε μορφή. Επί του αιτήματος αυτού δεν έχει ακόμη απαντήσει η DG Comp.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο έχει εκδώσει δύο αποφάσεις εις βάρος της Ελλάδας για την υπόθεση της ΛΆΡΚΟ, την πρώτη τον Νοέμβριο του 2017, όπου καταδικάζει την Ελλάδα για μη συμμόρφωση με την απόφαση ανάκτησης των παράνομων και μη συμβατών με την εσωτερική αγορά ενισχύσεων (υπόθεση C481/16) και τη δεύτερη τον Ιανουάριο του 2022 με την οποία επιδικάζει, λόγω της μη συμμόρφωσης, πρόστιμο εις βάρος της Ελληνικής Δημοκρατίας (κατ’ αποκοπή ποσό ύψους 5,5 εκατ. ευρώ) και χρηματική ποινή ανά εξάμηνο καθυστέρησης μέχρι την πλήρη εκτέλεση της απόφασης (ύψους 4,368 εκατ. ευρώ).
Το Δημόσιο έχει ήδη καταβάλει πρόστιμα δύο εξαμήνων –ήτοι 8,7 εκατ. ευρώ– και επίκειται η καταβολή του προστίμου των 4,368 εκατ. ευρώ για το τρίτο εξάμηνο, ενώ έχει καταβληθεί και το κατ’ αποκοπή πρόστιμο των 5,5 εκατ. ευρώ στην Κομισιόν.