Η διαφοροποίηση των πηγών που ήταν ο στόχος μετά την ρωσο-ουκρανική κρίση για την Ευρώπη επι της ουσίας είναι το LNG από τις ΗΠΑ και από άλλες πηγές. Τα φορτία έχουν αυξηθεί, ωστόσο όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο iEnergeia.gr το ζήτημα είναι κατά πόσο θα είναι εφικτή η πτώση της τιμής του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Σε μεγάλο βαθμό επομένως η Ευρώπη είναι εκτεθειμένη στις διεθνείς διακυμάνσεις.
Σε όλη την Ευρώπη η βιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα από τη στιγμή που επιβαρύνονται όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς με ένα πολλά κόστη, όπως είναι τα CO2. Χαρακτηρίζουν μάλιστα εξωπραγματικό το γεγονός πως, ενώ η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 8 με 9% των παγκόσμιων εκπομπών θέλει να επιβάλει όρους βάζοντας ένα τεράστιο κόστος όταν άλλες χώρες δεν το κάνουν. Στο πλαίσιο αυτό οι βιομηχανίες στη χώρα μας διεκδικούν τα οφειλόμενα από το μηχανισμό που υπάρχει για να αντισταθμίσει το κόστος δικαιωμάτων ρύπων. Αποτελεί ένα μηχανισμό που υιοθετήθηκε από την Ευρώπη και από τα κράτη μέλη, ώστε να αποτρέψει μια τάση «φυγής» των βιομηχανιών εκτός ένωσης. Παράλληλα, άγνωστη παραμένει η τύχη του Green Pool. Όπως έχουμε αναφέρει παλιότερα ο μηχανισμός αυτός θα εξυπηρετήσει τους μικρούς παίκτες. Να μπορεί δηλαδή μέσω ενός κοινού ΦΟΣΕ να συνάπτουν συμφωνίες ακόμα και με μεγάλους παίκτες με την προϋπόθεση ότι μπορεί να παρέχουν τις υπηρεσίες εξισορρόπησης, αλλά επειδή αυτές κοστίζουν ακριβά θα επιδοτήσουν αυτόν τον μηχανισμό. Ειδικότερα η προτεινόμενη ρύθμιση του υπουργείου μέσω του Green Pool λέει ότι είναι ένα εθελοντικό σχήμα το οποίο θα λειτουργεί σαν μια πλατφόρμα, όπου ο καθένας μπορεί να προσφέρει ενέργεια. Το «Green Pool» θα λειτουργεί παράλληλα με το Χρηματιστήριο Ενέργειας μέσω ενός κοινού ΦΟΣΕ που θα καθοριστεί μετά από διαγωνισμό. Επίσης, σημαντικό ζήτημα για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες είναι το ζήτημα με την εκκαθάριση του ΕΤΜΕΑΡ και συγκεκριμένα για το 2022 και 2023.
Την ίδια ώρα πάντως σε αντίθεση με τη γενικότερη εικόνα μείωσης της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου, σύμφωνα με στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, για την περσινή χρονιά καταγράφεται αύξηση 84,3% της ζήτησης στις βιομηχανίες. Η συνολική ζήτηση όμως είναι μειωμένη κατά 21,56%. Βασική πύλη εισόδου ήταν ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας και ακολουθεί το Σιδηρόκαστρο, όπου οι ροές μειώθηκαν κατά 20,82% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του περασμένου έτους.