Και επίσημα ανατέθηκε πλέον στη Σωληνουργεία Κορίνθου-Piperworks Α.Ε., η προμήθεια σωλήνων που αφορούν την κατασκευή του ελληνοβουλγαρικού διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου IGB, από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της Βουλγαρίας δρομολογώντας εξελίξεις αναφορικά με την κατασκευαστική πορεία και παράδοση του έργου.
Σε ό,τι αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές του IGB, ο αγωγός έχει μήκος 187χλμ. και το κόστος για την προμήθεια των σωλήνων χάλυβα, με διάμετρο 32 ίντσες, ανέρχεται σε 58,2 εκατ. ευρώ. Στην προμήθεια συγκαταλέγεται η εσωτερική βαφή και η εξωτερική αντιδιαβρωτική επένδυση. Μάλιστα, ο αγωγός αναμένεται πως θα πληροί τα υψηλότερα κριτήρια ασφάλειας αλλά και τις καλύτερες πρακτικές για τον μηχανολογικό σχεδιασμό.
Η Cenergy Holdings SA είχε ανακοινώσει το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου την ανάθεση της προμήθειας στη θυγατρική της Σωληνουργείας Κορίνθου. Την κυριότητα του αγωγού θα έχει η κοινοπραξία ICGB AD που ανέλαβε ακόμη την ανάπτυξη, χρηματοδότηση και κατασκευή του. Η κοινοπραξία έχει συσταθεί από τον Ιανουάριο του 2011 με μετόχους την ελληνική εταιρεία ΥΑΦΑ Ποσειδών Α.Ε., όπου το 50% ανήκει στη ΔΕΠΑ και το άλλο 50% στην Edison, και την κρατική εταιρεία της Βουλγαρίας, Bulgarian Energy Holding EAD. Αμφότεροι οι μέτοχοι διατηρούν από 50% ενώ το έργο της ICGB αναμένεται να συγχρηματοδοτηθεί και από το Ευρωπαϊκό Ενεργειακό Πρόγραμμα Ανάκαμψης (ΕΕΠΑ).
Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ
Το έργο έχει χαρακτηριστεί από όλες τις πλευρές ως ένα σημείο – τομή για την εμπέδωση της ειρήνης στα Βαλκάνια και της προώθησης της διμερούς συνεργασίας και σε τομείς που ξεπερνούν τα ενεργειακά, πάνω στα οποία είναι σαφές ότι οικοδομείται μία προσπάθεια για διαμόρφωση ενός βαλκανικού κόμβου φυσικού αερίου. Μάλιστα, η ιδιαίτερη στρατηγική σημασία του έργου αποδίδεται στο γεγονός ότι παράγει ένα ευρύ πεδίο ευκαιριών συνδεσιμότητας και με άλλα έργα της περιοχής, όπως είναι ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη ενώ αναμένεται να αποτελέσει κλειδί για τη διαμόρφωση ενός κάθετου αγωγού φυσικού αερίου που θα διασυνδέει Ελλάδα – Βουλγαρία – Ρουμανία – Ουγγαρία.