Την υποθαλάσσια κατασκευή του αγωγού στην Αδριατική Θάλασσα, συνολικού μήκους 105 χλμ ολοκλήρωσε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP AG).
Πρόκειται για πολύ σημαντικό ορόσημο που περιλαμβάνει σύνθετα επιμέρους έργα: την τοποθέτηση σωληναγωγών διαμέτρου 36 ιντσών (περίπου 90 εκ.) από το Castoro Sei, το σχετικό ειδικό πλοίο υποθαλάσσιας τοποθέτησης σωλήνων της Saipem, την ένωση του υποθαλάσσιου τμήματος του αγωγού με τις χερσαίες εγκαταστάσεις του ΤΑΡ στα αλβανικά ύδατα, καθώς και την πραγματοποίηση υδροστατικών δοκιμών ώστε να επιβεβαιωθεί ότι ο αγωγός είναι ασφαλής και έτοιμος για λειτουργία.
Οι εργασίες για την υποθαλάσσια κατασκευή του ΤΑΡ ξεκίνησαν από την Ιταλία στα μέσα Ιανουαρίου 2020, με τους σωληναγωγούς να συγκολλώνται και να ελέγχονται εν πλω πάνω στο πλοίο Castoro Sei της Saipem, κι έπειτα να τοποθετούνται στον πυθμένα της Αδριατικής Θάλασσας – από τις ιταλικές προς τις αλβανικές ακτές. Το Castoro Sei τοποθετούσε κατά μέσον όρο 1,2 χλμ. αγωγού ημερησίως, με καλύτερη επίδοση τα 2,8 χλμ. σε μία μέρα.
Χρησιμοποιήθηκαν περίπου 9.000 σωληναγωγοί, συνολικού βάρους 100.000 τόνων, που τοποθετήθηκαν στον πυθμένα της Αδριατικής: 25 χλμ. στα ιταλικά χωρικά ύδατα, 43 χλμ. στα διεθνή ύδατα και 37 χλμ. στα αλβανικά. Το βαθύτερο σημείο του αγωγού βρίσκεται στα 810 μέτρα περίπου κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.