Την αναθεωρημένη πρότασή του για την τροποποίηση της μεθοδολογίας του ετήσιου προγραμματισμού εκφορτώσεων υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) στον τερματικό σταθμό ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα, παρουσία πλήθους εκπροσώπων της αγοράς ΥΦΑ και της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) παρουσίασε χθες Πέμπτη ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ.
Την ημερίδα χαιρέτησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, κ. Nicola Battilana, και παρουσίασαν οι κκ. Γεράσιμος Αυλωνίτης, ειδικός σε θέματα σχεδιασμού αγοράς, και Σωτήριος Μπράβος, Διευθυντής Δραστηριοτήτων Εμπορίας του ΔΕΣΦΑ.
Στην εισαγωγή του, ο κ. Battilana, υπογράμμισε το ρόλο του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στη Ρεβυθούσα για την Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, καθώς και τη σημασία σαφών κανονισμών πρόσβασης. Σημείωσε, ότι μέσα από τη μετοχική του δομή (SENFLUGA), o ΔΕΣΦΑ επωφελείται τώρα και από την εμπορική εμπειρία τερματικών σταθμών στην Ευρώπη, κάτι που έχει ληφθεί υπόψιν και στον προτεινόμενο σχεδιασμό, όπου χρειάστηκε. Τέλος, σχολίασε πως με αυτό το έργο, ο ΔΕΣΦΑ εισάγει μια νέα δομή στη διαδικασία επικοινωνίας των προτάσεων του στην αγορά.
Η τεχνική ημερίδα εστίασε σε όλα τα στοιχεία και τους κανόνες χρήσης του τερματικού σταθμού ΥΦΑ της Ρεβυθούσας, από τον ετήσιο προγραμματισμό έως την πραγματική εκφόρτωση φορτίων ΥΦΑ.
Στο πρώτο μέρος της ημερίδας, ο κ. Σωτήριος Μπράβος, Διευθυντής Δραστηριοτήτων Εμπορίας του ΔΕΣΦΑ, παρουσίασε την πλήρη διαδικασία του ετήσιου προγραμματισμού, όπως αυτή αναπτύχθηκε από τον ΔΕΣΦΑ στη πρότασή του και ανάλυσε περαιτέρω σχετικές λεπτομέρειες ύστερα από τα σχόλια που ελήφθησαν κατά τη δημόσια διαβούλευση. Το σχέδιο περιλαμβάνει την εισαγωγή του τυπικού μεγέθους LNG slots, την δεσμοποίηση της δυναμικότητας αεριοποίησης/εισόδου στην Αγ. Τριάδα και την εφαρμογή δημοπρασιών ως μηχανισμό κατανομής.
Στο δεύτερο κομμάτι της ημερίδας, ο κ. Γεράσιμος Αυλωνίτης, ειδικός σε θέματα σχεδιασμού αγοράς του ΔΕΣΦΑ, αναφέρθηκε στις αλλαγές που πρότεινε ο ΔΕΣΦΑ, καθώς προχωρά από τον ετήσιο προγραμματισμό στην πραγματική εκφόρτωση των φορτίων ΥΦΑ. Διευκρίνισε, ότι η ευελιξία, που παρέχεται σήμερα προς τους Χρήστες της Ρεβυθούσας για τον προγραμματισμό των φορτίων σε χρονικά περιθώριά μικρότερα του ενός έτους, θα διατηρηθεί και, μάλιστα θα ενισχυθεί, αλλά με σεβασμό στον κεντρικό πυλώνα του νέου σχεδίου, που υπόκειται στη δέσμευση των Χρηστών που κλείνουν slots.
Στο τελευταίο μέρος της ημερίδας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να υποβάλουν τα ερωτήματά τους και να διευκρινίσουν με τον ΔΕΣΦΑ τις λεπτομέρειες της νέας πρότασης, καθώς και τα επόμενα βήματα.
Ο ΔΕΣΦΑ θα καταθέσει στη ΡΑΕ την τελική του πρόταση, με τη μορφή τροποποιήσεων στον Κώδικα Διαχείρισης, με στόχο την εφαρμογή του νέου πλάνου κατά τον προγραμματισμό του επόμενου έτους (2021).