Ένα βήμα πριν την εμπορική λειτουργία του βρίσκεται ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ, αφού μετά την Ελλάδα, τόσο η Αλβανία όσο και η Ιταλία αναμένεται να εκδώσουν σχετικές άδειες λειτουργίας.
Σε ότι αφορά το ελληνικό κομμάτι ήταν το πρώτο που ολοκληρώθηκε, με τον αγωγό να διασχίζει μια διαδρομή 550 χλμ, ενώ ήδη από την 1η Οκτωβρίου το ΥΠΕΝ ενέκρινε τη λειτουργία του ελληνικού τμήματος του αγωγού στις περιφερειακές ενότητες που διασχίζει στον Έβρο, τη Ροδόπη, την Ξάνθη, την Καβάλα, τη Δράμα, τις Σέρρες, τη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς, την Πέλλα, την Ημαθία, τη Φλώρινα, την Κοζάνη και την Καστοριά.
Οι διαχειριστές Ελλάδας και Ιταλίας (ΔΕΣΦΑ και Snam αντίστοιχα) πρέπει πλέον να έχουν ετοιμάσει τα εθνικά συστήματα μεταφοράς προκειμένου οι ποσότητες φυσικού αερίου να φτάνουν στους τελικούς καταναλωτές.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως 17 χρόνια μετά την πρώτη μελέτη που εκπονήθηκε και 4 χρονιά από την έναρξη της κατασκευής του, ο αγωγός φυσικού αερίου ΤΑΡ αποτελεί την κύρια εναλλακτική πηγή εφοδιασμού της Ε.Ε. με φυσικό αέριο από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στο Αζερμπαϊτζάν και σε πρώτη φάση η δυναμικότητα του θα είναι της τάξης των 10 δις. κ.μ.