SOS εκπέμπει ο επιχειρηματικός κόσμος για την απόφαση του ΟΛΠ να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων - κατά 50% - στις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων εξαιτίας της αύξησης του κόστους ενέργειας, καυσίμων και του πληθωρισμού.
Όπως αποκαλύπτει το iEnergeia, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τους κινδύνους που ελλοχεύουν για την επιχειρηματικότητα από αυτή την απόφαση.
Σε επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γ. Πλακιωτάκη σημειώνει ότι: «θεωρεί πως η αιφνίδια και υπερβολική σχετική αύξηση, η οποία ανέρχεται στο άκρως υψηλό ποσοστό του 50% επί των υφιστάμενων τελών και τιμολογίων, δημιουργεί μία εξαιρετικά δυσμενή και επικίνδυνη συνθήκη, αφού αγνοεί, αφενός την υφιστάμενη δυσχερή κατάσταση στην οποία βρίσκονται αυτήν τη στιγμή οι χρήστες των υπηρεσιών του λιμανιού, δεδομένης της τρέχουσας μείωσης των διακινούμενων φορτίων, αφετέρου δε τον υφιστάμενο ισχυρό ανταγωνισμό άλλων μεσογειακών λιμανιών, με κίνδυνο την απώλεια εκμετάλλευσης μεριδίου της διακίνησης του λιμένος Πειραιώς».
Το επιμελητήριο υπογραμμίζει ότι είναι σαφές, πως «σε αυτή την τόσο δυσμενή χρονική συγκυρία για τον επιχειρηματικό κόσμο και τη χώρα, η απόφαση αυτή, είναι άκρως δυσμενής, αποτελεί άμεσο και εξαιρετικό κίνδυνο δημιουργίας συνθηκών οικονομικής ασφυξίας, ικανών να οδηγήσουν σε αδυναμία ανταπόκρισης των χρηστών και επακόλουθα στην ουσιαστική μείωση των υπό διαμετακόμιση φορτίων, με τις αντίστοιχες βλαβερές συνέπειες στην εγχώρια οικονομία».
Το ΕΒΕΠ ζητάει την παρέμβαση του υπουργού καθώς προτείνει την επανεξέταση της εν λόγω απόφασης με σχετική αναστολή της εφαρμογής της, παρέχοντας εύλογη πίστωση χρόνου σε επικείμενες αναπροσαρμογές, οι οποίες όμως θα συμβαδίζουν με το επίσημο ποσοστό πληθωρισμού και τη διαμόρφωση των τιμών σε όλα τα μέτωπα.
Υπενθυμίζεται ότι η αύξηση ανακοινώθηκε στο site του ΟΛΠ χωρίς πριν καμία διαβούλευση με τους χρήστες του λιμανιού.
Πρόκειται για αναπροσαρμογή τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων (ANNEX V_ στερεά απόβλητα) με έναρξη εφαρμογής από 1η Ιανουαρίου 2023 και το ύψος της αναπροσαρμογής ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων.
Όπως αναφέρει ο ΟΛΠ, η αναγκαιότητα της αναπροσαρμογής προέκυψε έπειτα από αξιολόγηση των δεδομένων διαμόρφωσης κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα τον ετήσιο πληθωρισμό, την αύξηση κόστους ενέργειας και καυσίμων, το κόστος διαχείρισης /επεξεργασίας των στερεών αποβλήτων καθώς και τη διακύμανση του κόστους τελικής διάθεσης, τις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας καθώς και ότι τα εφαρμοζόμενα τέλη και τιμολόγια δεν έχουν υποστεί αναπροσαρμογή για τουλάχιστον μία δεκαετία (από το 2009). Σημειώνεται ότι η αναπροσαρμογή εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες εξυπηρετούμενων πλοίων.