Έργα για τη δημιουργία μιας πλήρους αλυσίδας αξίας υδρογόνου που συνδυάζει παραγωγή, υποδομή και χρήση, όλα σε μια περιοχή, αναπτύσσονται σε ολόκληρη την Ευρώπη, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για να επιταχυνθεί η ανάπτυξή τους, σύμφωνα με τους υποστηρικτές.
Υπάρχουν πάνω από 20 έργα κοιλάδας υδρογόνου στην Ευρώπη και άλλα δύο στο Ηνωμένο Βασίλειο, πολλά από τα οποία βρίσκονται γύρω από λιμάνια, σύμφωνα με την Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking, μια συνεργασία δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που ερευνά την τεχνολογία υδρογόνου.
Αυτά τα έργα, μόλις ωριμάσουν, στοχεύουν στο σχηματισμό μικρών κόμβων υδρογόνου που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως σκαλοπάτια προς μια οικονομία υδρογόνου σε όλη την ΕΕ.
«Είναι βασικό να συνειδητοποιήσουμε ότι στην απανθρακοποίηση της κοινωνίας μας, το γρήγορο και καθαρό υδρογόνο θα είναι ένα από τα βασικά στοιχεία», δήλωσε ο Bart Biebuyck, εκτελεστικός διευθυντής της FCH / JU.
Η συγκεκριμένη συνεργασία (FCH / JU) δημοσίευσε μια έκθεση σχετικά με την πρόοδο των κοιλάδων υδρογόνου, η οποία τις ταξινομεί σε τρεις τύπους: μικρής κλίμακας, τοπικά έργα που επικεντρώνονται στην κινητικότητα. τοπικά · αλλά μεσαίας κλίμακας έργα που στοχεύουν στη βιομηχανία · και πολύ μεγαλύτερης κλίμακας έργα που στοχεύουν στις διεθνείς εξαγωγές.
«Το τοπίο της Κοιλάδας Υδρογόνου αναπτύσσεται [και] καθοδηγείται όλο και περισσότερο από τον ιδιωτικό τομέα», αναφέρει η έκθεση. «Οι Κοιλάδες Υδρογόνου θα ωριμάσουν σημαντικά κατά τη δεκαετία του 2020, λόγω του αυξανόμενου αριθμού έργων συνολικά και επειδή τα ίδια τα ανακοινωθέντα έργα αυξάνονται σε μέγεθος και πολυπλοκότητα», προσθέτει.
Η Ευρώπη έχει τη μεγαλύτερη παγκόσμια συγκέντρωση αυτών των έργων, σύμφωνα με την Πλατφόρμα Κοιλάδων Υδρογόνου, η οποία μοιράζεται βέλτιστες πρακτικές και δεδομένα από 34 έργα σε 19 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Και οι Κάτω Χώρες, η Ολλανδία, τοποθετείται ως ο Ευρωπαίος ηγέτης, με πέντε έργα Κοιλάδας Υδρογόνου (Hydrogen Valleys) σε εξέλιξη, σε μέρη όπως το λιμάνι του Ρότερνταμ, το Άμστερνταμ και η περιοχή φυσικού αερίου του Γκροενινγκεν.
Εμπόδια
Ωστόσο, μόνο τέσσερα έργα κοιλάδων υδρογόνου σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν υλοποιηθεί πλήρως. Αυτά περιλαμβάνουν και ένα στη Δανία όπου το ανανεώσιμο υδρογόνο, που παράγεται από αιολική ενέργεια, εξισορροπεί το δίκτυο και χρησιμοποιείται για τις μεταφορές και τη βιομηχανία.
Σύμφωνα με τον κλάδο, χρειάζονται περισσότερα από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής για την ενεργοποίηση έργων όπως αυτό.
«Η έκθεση εντόπισε επίσης μερικά βασικά εμπόδια που εξακολουθούν να υπάρχουν. Ένα από αυτά είναι η διασφάλιση δημόσιας χρηματοδοτικής στήριξης για να καλυφθούν τα υπόλοιπα χρηματοδοτικά κενά. Το δεύτερο είναι η εύρεση ληπτών καθαρού υδρογόνου και η υπογραφή μακροπρόθεσμων συμβάσεων για να καταστήσουν τα έργα τραπεζικώς ενδιαφέροντα », δήλωσε ο Biebuyck.
«Τρίτον, πρέπει να διασφαλίσουμε την τεχνολογική ετοιμότητα όλων των εφαρμογών κυψελών καυσίμου και υδρογόνου που απαιτούμε. Και τέλος, πρέπει να διασφαλίσουμε επαρκή νομική κανονιστική υποστήριξη. Παραδείγματα αυτών είναι για παράδειγμα η τιμολόγηση του άνθρακα, ή οι τυποποιήσεις, ή η γρήγορη αδειοδότηση, και υπάρχουν πολλά περισσότερα από αυτά», κατέληξε.
[Επιμέλεια στα Αγγλικά: Frédéric Simon – Επιμέλεια στα Ελληνικά: Αλέξανδρος Φωτιάδης]
Από Kira Taylor | EurActiv.com | Μεταφρασμένο από Θοδωρής Καραουλάνης