Το κόστος αυτό για τον ΔΕΔΔΗΕ κατανέμεται στους παραγωγούς Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α. αναλογικά με την ισχύ που δεσμεύουν σε αυτά.
Με προηγούμενη ρύθμιση το 2022 και συγκεκριμένα με το άρθρο 98 του 4951/22 ο επιμερισμός του κόστους θα γινόταν για περιπτώσεις τιμολογίων σχετικών με έργα σύνδεσης όπως περιγράφονται στις σχετικές συμβάσεις σύνδεσης που έχουν εκδοθεί μετά την 1η.10.2021. Η τότε ρύθμιση είχε χαρακτηριστεί από φορείς της αγοράς θετική καθώς επιστρεφόταν ένα μεγάλο ποσό στους παραγωγούς από το κόστος του δικτύου. Τον Ιούλιο του 2022 τόνιζε στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της βουλής ο γ.γ. της ΠΟΣΠΗΕΦ Πέτρος Τσικούρας τόνιζε πως «όλοι οι φ/β σταθμοί έχουν προπληρώσει στον ΔΕΔΔΗΕ το σύνολο του κόστους σύνδεσης συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ πριν την υπογραφή της σύμβασης….ο ΔΕΔΔΗΕ προεισπράττει και το ΦΠΑ που κανονικά πληρώνεται όταν κόβεται το τιμολόγιο και μπορεί να κόψει το τιμολόγιο μετά από τρία χρόνια».
Όμως το ΥΠΕΝ με άλλη ρύθμιση το Μάρτιο και συγκεκριμένα με το άρθρο 139 του νόμου 5037 προέβλεψε πως «ο επιμερισμός του κόστους των αναγκαίων έργων επέκτασης ή ενίσχυσης του ΕΔΔΗΕ για τη σύνδεση σταθμών παραγωγής από Α.Π.Ε. και Σ.Η.Θ.Υ.Α., εφαρμόζεται για περιπτώσεις τιμολογίων σχετικών με έργα σύνδεσης που έχουν εκδοθεί μετά την 1η Οκτωβρίου 2021 και αφορά σταθμούς των οποίων η σύνδεση ενεργοποιείται μετά την 1η Ιανουαρίου 2021». Βάζει επομένως ως προϋπόθεση υπαγωγής στη ρύθμιση τα έργα των οποίων η σύνδεση έχει ενεργοποιηθεί 1η/1η του 2021.