Υδρογόνο: Το έργο που θα επιταχύνει την ενεργειακή ασφάλεια – Οι επαφές του ΔΕΣΦΑ

Υδρογόνο: Το έργο που θα επιταχύνει την ενεργειακή ασφάλεια – Οι επαφές του ΔΕΣΦΑ
Δευτέρα, 29/05/2023 - 06:32

Toυς τελευταίους μήνες ο ΔΕΣΦΑ δίνει έμφαση στα έργα που θα βοηθήσουν τη μεταφορά υδρογόνου, βλέποντας το ρόλο που θα παίξει το υδρογόνο στην Ευρώπη και τις προβλέψεις του REpower EU.

Αν ληφθεί ως δεδομένο ότι βαδίζουμε μελλοντικά σε μια απανθρακοποιημένη οικονομία πρακτικά η Ευρώπη θα πρέπει να εισάγει μεγάλες ποσότητες πράσινου υδρογόνου και η Ελλάδα είναι μια μεγάλη δυναμική για ΑΠΕ σύμφωνα με αναλυτές.

Ο κ. Παναγιώτης Πανούσος, Energy Transition Senior Manager του ΔΕΣΦΑ, συμμετείχε την περασμένη Πέμπτη στην εκδήλωση «Scaling up renewable gases to meet REPowerEU targets» που διοργάνωσε η Gas for Climate στις Βρυξέλλες παρουσιάζοντας την πρόταση του ΔΕΣΦΑ για την ανάπτυξη ενός H2DedicatedPipleine που υποβλήθηκε στο πλαίσιο Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (PCI) της Ε.Ε.

«Σκοπός του νέου αγωγού μήκους 540 χλμ, με πιθανή διακλάδωση 250 χλμ, είναι η μεταφορά καθαρού υδρογόνου κυρίως από το νότιο τμήμα της Ελλάδας (Κόρινθος) στο σημείο διασύνδεσης με τη Βουλγαρία. Το έργο επιταχύνει σημαντικά την ενεργειακή μετάβαση ενώ ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή, και το οποίο θα συνδεθεί με το αντίστοιχο και αυτό PCI πρόταση- που υπέβαλε η Bulgartransgaz», σύμφωνα με ανάρτηση του διαχειριστή στο LinkedIn.

Όπως αποκαλύψαμε πρόσφατα στο iEnergeia.gr ο ΔΕΣΦΑ έχει υποβάλει δύο προτάσεις έργων που στοχεύουν στην επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης και τη σταδιακή ενσωμάτωση του υδρογόνου και των ανανεώσιμων αερίων στο δίκτυο. Το πρώτο από αυτά τα έργα είναι το smart switch που έχει υποβληθεί στην κατηγορία smart gas grids το οποίο αφορά τη συνεργασία Ελλάδας και Βουλγαρίας. Σκοπός να αναβαθμιστούν τα δίκτυα με σκοπό τη μεταφορά Blending hydrogen. Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα το έργο θα έχει ένα προϋπολογισμό γύρω στα 100 εκατ. ευρώ και θα πρέπει να υλοποιηθεί μέχρι το 2027. Παράλληλα, προβλέπονται όλες οι απαραίτητες τροποποιήσεις που θα χρειαστούν στο δίκτυο για να γίνει εφικτή η μεταφορά μειγμάτων υδρογόνου με φυσικό αέριο και όλες οι απαραίτητες εγκαταστάσεις και λύσεις για τη δημιουργία του έξυπνου ψηφιακού συστήματος μεταφοράς. Η δεύτερη πρόταση αφορά το hydrogen dedicated pipeline. Τα παραπάνω έργα είναι στο στάδιο της αξιολόγησης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτιμάται ότι θα δώσει μέχρι τέλος του χρόνου ένα πρώτο feedback.