Στο πλαίσιο επίτευξης της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας (Target model), εξεδόθη, κατ’ αρχήν, ο Κανονισμός (ΕΚ) υπ’ αριθ. 714/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουλίου 2009 σχετικά με τους όρους πρόσβασης στο δίκτυο για τις διασυνοριακές ανταλλαγές ηλεκτρικής ενέργειας και την κατάργηση του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1228/2003.
Στη συνέχεια, με εξουσιοδότηση που προβλέπεται στο άρθρο 18(3)(d) και 18(5) του Κανονισμού (ΕΚ) 714/ 2009, εξεδόθη από την Επιτροπή ο υπ’ αριθ. 2017/1485 Κανονισμός (ΕΕ) της 2ας Αυγούστου 2017 (εφεξής ο «Κανονισμός»), με τον οποίο καθορίζονται κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντηρίων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Κατά τα προβλεπόμενα στον Κανονισμό, οι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς (ΔΣΜ ή TSOs) καταρτίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις ή μεθοδολογίες που απαιτούνται από τον Κανονισμό και τα υποβάλλουν προς έγκριση στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές εντός των αντίστοιχων προθεσμιών που προβλέπονται στον παρόντα κανονισμό.
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 156 παράγραφος 11 του Κανονισμού:
«Άρθρο 156
Παροχή ΕΔΣ
…
11. Εντός 6 μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος κανονισμού, οι ΔΣΜ των συγχρονισμένων περιοχών CE και Σκανδιναβίας προτείνουν παραδοχές και μεθοδολογία για την ανάλυση κόστους/οφέλους που πρέπει να διενεργηθεί, ώστε να εκτιμηθεί το χρονικό διάστημα που απαιτείται να παραμείνουν διαθέσιμες οι μονάδες ή οι ομάδες παροχής ΕΔΣ με ταμιευτήρες περιορισμένης ενέργειας κατά τη διάρκεια κατάστασης συναγερμού. Το αργότερο 12 μήνες μετά την έγκριση των παραδοχών και της μεθοδολογίας όλων των ρυθμιστικών αρχών της οικείας περιφέρειας, οι ΔΣΜ των συγχρονισμένων περιοχών CE και Σκανδιναβίας υποβάλλουν τα αποτελέσματα των οικείων αναλύσεων κόστους/οφέλους στις ενδιαφερόμενες ρυθμιστικές αρχές, υποδεικνύοντας κατάλληλο χρονικό διάστημα, το οποίο δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο των 30 και μικρότερο των 15 λεπτών. Η ανάλυση κόστους/οφέλους λαμβάνει υπόψη τουλάχιστον:
α) την πείρα που έχει συγκεντρωθεί με διαφορετικά χρονικά πλαίσια και μερίδια αναδυόμενων τεχνολογιών στις διάφορες ενότητες ΕΦΣ·
β) τον αντίκτυπο καθορισμένου χρονικού διαστήματος στο συνολικό κόστος των εφεδρειών ΕΔΣ στη συγχρονισμένη περιοχή·
γ) τον αντίκτυπο καθορισμένου χρονικού διαστήματος στους κινδύνους για τη σταθερότητα του συστήματος, ιδίως σε παρατεταμένα ή επαναλαμβανόμενα σε τακτικά διαστήματα συμβάντα·
δ) τον αντίκτυπο στους κινδύνους για τη σταθερότητα του συστήματος και στο συνολικό κόστος των ΕΔΣ σε περίπτωση αύξησης του συνολικού όγκου των ΕΔΣ·
ε) τον αντίκτυπο των τεχνολογικών εξελίξεων στο κόστος των περιόδων διαθεσιμότητας για ΕΔΣ από τις από τις μονάδες παροχής ΕΔΣ ή τις ομάδες παροχής ΕΔΣ με ταμιευτήρες περιορισμένης ενέργειας.
…»
Συνεπεία των ανωτέρω, υποβάλλεται προς Δημόσια Διαβούλευση η κοινή αναθεωρημένη πρόταση όλων των ΔΣΜ για τον συντονισμό της ανάλυσης επιχειρησιακής ασφάλειας σύμφωνα με το άρθρο 156 παράγραφος 11 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία υποβλήθηκε στη ΡΑΕ προς έγκριση, καθώς και η επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική γλώσσα, δυνάμει του υπ’ αρ. πρωτ. ΡΑΕ Ι-253205/21.01.2019 εγγράφου του ΑΔΜΗΕ.
Επισυνάπτονται:
- Πρόταση όλων των ΔΣΜ τις παραδοχές και τη μεθοδολογία ανάλυσης κόστους/οφέλους σύμφωνα με το άρθρο 156 παράγραφος 11 του κανονισμού (ΕΕ) 2017/1485 της Επιτροπής της 2ας Αυγούστου 2017 σχετικά με τον καθορισμό κατευθυντήριων γραμμών για τη λειτουργία του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. (ελληνικό κείμενο)
- All Continental Europe and Nordic TSOs’ proposal for assumptions and a Cost Benefit Analysis methodology in accordance with Article 156(11) of Commission Regulation (EU) 2017/1485 of 2 August 2017 establishing a guideline on electricity transmission system operation. (αγγλικό κείμενο)
- Explanatory document of the proposal for assumptions and methodology for a Cost Benefit Analysis (CBA) compliant with the requirements contained in Article 156(11) of Commission Regulation (EU) 2017/1485 of 2 August 2017 establishing a guideline on electricity transmission system operation (System Operation Guideline Regulation – SOGR) (αγγλικό κείμενο)
- Survey FCR LER v08_fin (αγγλικό κείμενο)
Λήξη της παρούσας Δημόσιας Διαβούλευσης: 31 Ιανουαρίου 2019.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν τις απόψεις τους στη ΡΑΕ με ηλεκτρονική επιστολή στη διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. ή εγγράφως. Μετά τη λήξη της παρούσας δημόσιας διαβούλευσης, η ΡΑΕ θα δημοσιοποιήσει κατάλογο των συμμετεχόντων, καθώς και το περιεχόμενο των επιστολών και παρεμβάσεών τους, με εξαίρεση την περίπτωση κατά την οποία ο αποστολέας αιτείται τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων του και/ή των απόψεών του.
Συνημμένα αρχεία
- Πρόταση των ΔΣΜ (μέγεθος: 30,88 kb)
- All Continental Europe and Nordic TSOs’ proposal (μέγεθος: 442,922 kb)
- Explanatory document of the proposal (μέγεθος: 3.801,237 kb)
- Survey FCR LER (μέγεθος: 402,298 kb)