Το πλοίο Laura, ναυπηγημένο στη Νότια Κορέα από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και εξοπλισμένο με κινητήρα διπλού καυσίμου, θα μπορεί να μεταφέρει 2.136 εμπορευματοκιβώτια TEU.
Αυτό το σχετικά μικρό πλοίο θα επιχειρεί από τον Οκτώβριο, κυρίως στη θάλασσα της Βαλτικής.
«Η πράσινη μεθανόλη είναι το καύσιμο που προκρίνουμε (...) επειδή πρόκεται για τη μόνη λύση που είναι ικανή να απαντήσει στις απαιτήσεις ουδετερότητας άνθρακα», δήλωσε στην τελετή για τα βαφτίσια του πλοίου ο Βίνσεντ Κλερκ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Maersk.
«Ούτε εμείς ούτε το κλίμα δεν μπορούμε να επαναπαυθούμε στις δάφνες μας ή να περιμένουμε να υπάρξουν άλλες λύσεις στο τέλος των χρόνων του 2020», πρόσθεσε πριν η φον ντερ Λάιεν βαφτίσει το πλοίο με τον παραδοσιακό τρόπο αφήνοντας ένα μπουκάλι να σπάσει στο κύτος του.
Τα δύο τελευταία χρόνια, η Maersk, δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, έχει παραγγείλει 25 πλοία που λειτουργούν με πράσινη μεθανόλη. Από αυτά, 19 ναυπηγούνται ήδη και αναμένεται ότι η καθέλκυσή τους θα έχει γίνει μέχρι το 2025, επιτρέποντας να μειωθούν κατά περίπου 2,3 εκατομμύρια τόνοι οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Μόνο το Laura επιτρέπει να εξοικονομούνται 100 τόνοι CO2 την ημέρα σε σχέση με ένα δίδυμο πλοίο που λειτουργεί με μαζούτ.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι θαλάσσιες μεταφορές ρυπαίνουν περισσότερο από τις αερομεταφορές, όπως έχει ανακοινώσει το Ανώτερο Ινστιτούτο Θαλάσσιας Οικονομίας (Isemar).
Οι θαλάσσιες μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 2,89% των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.